شناسهٔ خبر: 168525 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شورای نگهبان مصوبه مجلس برای استخدام ۱۰ هزار نهضتی و معلم طرح امین را تأیید کرد

معلمان نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تأیید مصوبه مجلس در خصوص برگزاری آزمون مجدد برای حدود ۱۰ هزار معلم نهضتی و مدرسین طرح امین در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمد وحیدی با اشاره تصویب الحاق یک تبصره به بند (۲) ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش در نشست علنی ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹، عنوان کرد: با تأیید مصوبه مجلس وزارت آموزش و پرورش موظف به برگزاری آزمون داخلی در آموزش و پرورش مجدد شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: تمامی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی و مدرسین طرح امین  و مدرسین قرآن موضوع این بند که در آزمون ۲۰ تیرماه ۱۳۹۹ نهضتی‌ها شرکت نکرده یا در این آزمون پذیرفته نشده‌اند صرفا برای یکبار می‌توانند در آزمون جدیدی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: رقم برآورد شده برای حضور متقاضیان در آزمون حدود ۱۰ هزار معلم است چراکه فقط تعداد ۶ هزار معلم در آزمون ۲۰ تیرماه پذیرفته نشده لذا افراد مشمول این قانون با احتساب مدرسین طرح امین حدود ۱۰ هزار نفر برآورد می‌شود.  

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تأیید این مصوبه را خبر خوشی برای نهضتی‌های در انتظار استخدام در آموزش و پرورش دانست و گفت: کمیسیون آموزش از مرحله برگزاری آزمون تا استخدام افراد پذیرفته شده مشمول این قانون، بر نحوه اجرای قانون نظارت خواهد داشت.

نظر شما