شناسهٔ خبر: 168519 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قاضی زاده با اشاره به تجمع روز گذشته هواداران استقلال در برابر مجلس:

طرح ممنوعیت استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی در دستور کار مجلس نیست/ سئوال از وزیر ورزش پس از بودجه در صحن

احسان قاضی زاده عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به تجمع هواداران استقلال در برابر مجلس، عنوان کرد: طرح ممنوعیت استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی در دستور کار مجلس نیست و هواداران فوتبال از این جهت نگرانی نداشته باشند.

به گزارش «نماینده» سیداحسان قاضی زاده هاشمی با اشاره به طرح ممنوعیت استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی در باشگاه‌های دولتی، اظهار کرد: نمایندگان در حال تجدیدنظر درباره این طرح هستند و هواداران درباره این طرح و موضوع قراردادها نگران نباشند.

نماینده مردم فریمان و سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمع روز گذشته هواداران استقلال در برابر مجلس درباره مشکلات باشگاه استقلال، بیان کرد: مطلوب نیست که هواداران تیم های مطرح کشور ظرف یک ماه دوبار مقابل مجلس حاضر شوند. این یعنی هواداران فوتبال پاسخ مطالبات خود را جای دیگری نگرفته‌اند.

وی افزود: مالک باشگاه استقلال و پرسپولیس دولت و وزارت ورزش است، لذا وزارت ورزش باید پاسخگوی عملکردش در مقابل این باشگاه باشد.

فراکسیون ورزش پیگیر حل مشکلات باشگاه استقلال خواهد بود

قاضی زاده هاشمی با اشاره به حضور محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس در جمع هواداران استقلال و گفت‌وگوی او با هواداران باشگاه، یادآور شد: قطعا با همکاران خود در فراکسیون ورزش مطالبات هواداران استقلال را پیگیری می‌کنیم.

عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیش از این تجمع اقشار مختلف مقابل مجلس را داشتیم، اما حضور هواداران فوتبال مقابل مجلس جای تأسف دارد و خوشایند نمایندگان مجلس نیست.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: امیدوارم وزارت ورزش به عنوان مالک باشگاه استقلال هر چه سریعتر مشکلات را حل کند. وزارت ورزش هم ارتباطات قوی دارد و این باشگاه متعلق به بخش خصوصی نیست. استقلال یک مالک بزرگ دارد و این در حالی است که باشگاه هایی که وابسته به برخی وزارتخانه ها هستند شرایط حمایتی آنها از باشگاه های تابعه شان بهتر بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این مفهوم خوبی ندارد که هواداران باشگاه‌های مطرح تهران مجلس و خانه ملت را تنها خانه طرح اعتراضات خود بدانند. رسیدگی به این اعتراضات وظیفه اصلی دولت است و باید مسائل را حل کند.

آخرین وضعیت سئوال از وزیر ورزش

عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس با اشاره به اینکه گفته شده نمایندگان مجلس با طرح سوال از وزیر مشکل دارند، اصلا درست نیست، تأکید کرد: سوال از مسعود سلطانی فر در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شده است در یک مرحله نیز وزیر برای پاسخگویی در کمیسیون حاضر شده است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه سوالات دیگری هم در دستور کار است، گفت: یک سوال از مسعود سلطانی فر در نوبت صحن علنی مجلس است و امیدواریم هیئت رئیسه بلافاصله بعد از بودجه سوال وزیر ورزش را در دستور صحن قرار دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: سوالات دیگر کمیسیون هم به تدریج مطرح می شود و وزیر ورزش بعد از بودجه باید به کمیسیون فرهنگی مجلس بیاید و پیرامون عملکردش در وزارت ورزش پاسخگو باشد.

 لازم به ذکر است، طرح ممنوعیت به کارگیری مربیان و بازیکنان خارجی در باشگاه‌های ورزشی دولتی، در صحن مجلس اعلام وصول نشده لذا در دستور کار صحن یا کمیسیون‌های تخصصی مجلس قرار ندارد؛ بر اساس گفته نمایندگان مجلس نیز نمایندگان امضاکننده این طرح در  حال تجدیدنظر درباره این طرح هستند.

نظر شما