شناسهٔ خبر: 168509 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم:

ممانعت از فعالیت پرستاران باردار در بخش های حساس در دستور کار وزارت بهداشت قرار بگیرد

پرستار 43 عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: نباید به پرستاران باردار، شیرده و پر خطر در بخش های اورژانس، عفونی و داخلی اجازه هیچ نوع فعالیتی داده شود.

به گزارش «نماینده» فاطمه محمد بیگی درمورد شهادت دومین پرستار باردار گفت: متاسفانه یکی از پرستاران بیمارستان شهید مدنی کرج بنام «فرانک داودی» که در بخش جراحی این بیمارستان مشغول خدمت بود به دلیل ابتلا به کرونا چشم از جهان فرو بست. در روزهای گذشته این دومین پرستار مادر بود که در راه دفاع از سلامتی مردم شهید شد، پیش از این نیز «مهشید گودرز» یکی دیگر از پرستاران باردار بخش کرونای مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان که به دلیل ابتلا  به کرونا به شهدای سلامت پیوست .

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس افزود: دفاع جانانه مدافعان سلامت در این روزها  هر انسانی را به کرنش وادار می‌کند اما حفظ جان خادمان سلامت ملت بسیار مهم است. برای عدم ادامه فعالیت گروه‌های پرخطر در بخش کرونا در نظام پرستاری قانونی وضع نشده اما در وزارت بهداشت در مورد کووید ۱۹ تاکید شده که افراد پرخطر، اشخاص دچار بیماری‌های خاص یا زمینه‌ای نباید در ارتباط مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا قرار گیرند. بنده به عنوان دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مسئولان وزارت بهداشت می‌خواهم چنین موضوعی را در اولویت بررسی قرار داده و مانع  از فعالیت زنان باردار به عنوان گروه‌های حساس و پرخطر باشند.

فعالیت زنان پرستار باردار در شرایط کرونایی خطرناک است

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: فعالیت زنان پرستار باردار و کادر سلامت در این شرایط کرونایی در بیمارستان هم جان مادر و هم جان فرزند را به خطر می‌اندازد به خصوص در حال حاضر که سیاست کشور بر مبنای افزایش جمعیت تنظیم شده است و تولد هر فرزند نور امیدی برای کیان ایران اسلامی .است باید سلامت کادر درمان در اولویت  قرار گیرد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: حمایت از مادران شاغل باردار در هر شغلی وظیفه دولت است و باید شرایط برای این گروه حساس فراهم شود که علاوه بر خدمت به مردم جان خود و فرزندانشان هم در امان باشد و فراکسیون زنان و کمیسیون بهداشت مجلس نیز این موضوع را  پیگیری می‌کند

نظر شما