شناسهٔ خبر: 168490 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گرانی تعرفه اینترنت در سال آینده تخلف محسوب می شود/مالیات اپراتورها به صداوسیما نرسید

سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه ۳ هزار میلیارد تومان ناشی از عوارض اپراتورهای همراه به صداو سیما پرداخت نمی‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۰ دولت، وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات و اپراتورها به هیچ وجه اجازه افزایش تعرفه اینترنت را ندارد.

به گزارش  «نماینده» سیدمحسن دهنوی در حاشیه جلسه علنی امروز(سه‌شنبه ۵ اسفند ماه) در جمع خبرنگاران درباره حواشی ایجاد شده در فضای مجازی درخصوص بند (ی) تبصره ۶ مربوط به گران شدن اینترنت در سال آینده، گفت: همانند تمام دنیا یکی از منابع درآمدی دولت، اخذ مالیات در قالب حق امتیاز شبکه از اپراتورهای همراه است؛ در کشور ما نیز طی سال‌های گذشته ۲۸ درصد درآمد اپراتورها به عنوان عوارض، توسط دولت دریافت می‌شد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در لایحه بودجه سال آینده درآمد دولت از دریافت عوارض از اپراتورهای همراه ۷ هزار میلیارد تومان درج شده است در حالیکه پس از بررسی‌ها مشخص شد که دولت از اپراتورها ۱۰ هزار میلیارد تومان از این محل دریافت می‌کند؛ لذا ۳ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت درآمد واقعی دولت از محل اپراتورها و آنچه در لایحه بودجه پیش بینی شده برای تولید محتوا در فضای مجازی در نظر گرفته شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: از آنجا که مجلس در حال بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه است، ممکن است ۳ هزار میلیارد تومان مذکور برای تولید محتوا نیز در نظر گرفته نشود و برای مصارفی مانند توسعه زیرساخت به کار گرفته شود، اما این اعتبار قطعا برای صداوسیما نیست.

۳ هزار میلیارد تومان ناشی از افزایش عوارض اپراتورهای همراه به صداو سیما پرداخت نمی شود

وی با تصریح اینکه ۳ هزار میلیارد تومان مذکور به صداو سیما پرداخت نمی شود، اضافه کرد: براساس پیشنهاد ارائه شده در مجلس ۲۸ درصدی که به عنوان عوارض از سوی اپراتورها به دولت پرداخت می‌شد به ۳۸ درصد افزایش یافت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: براساس پیشنهاد نمایندگان ۱۰ درصد مابه التفاوت ۳۸ درصد پیشنهادی تا ۲۸ درصد، در تبصره ۱۸ بودجه صرف توسعه اینترنت در مناطق محروم، روستاها و مناطقی که کیفیت اینترنت نامطوب است، هزینه می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تصریح کردیم در سال ۱۴۰۰ دولت، وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات و اپراتورها به هیچ وجه اجازه افزایش تعرفه اینترنت را ندارد، هر فردی که در سال آینده اینترنت را گران کند، قطعا تخلف کرده است.

نظر شما