شناسهٔ خبر: 168479 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

در لایحه بودجه منابع تامین درآمد هزینه تراشیده شده برای دولت بعدی مشخص نیست / دولت همه چیز را در بودجه به دولت بعدی حواله کرده است

اکبری رئیس کمیسیون صنایع گفت : در لایحه بودجه پیشنهادی هزینه هایی برای دولت آینده تراشیده شده است که منابع تامین درآمد آن مشخص نیست، چرا باید دولت همه چیز را به دولت بعد حواله کند؟

به گزارش«نماینده» عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در همایش همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار با انتقاد از سوء مدیریت دولت و غیر واقعی بودن بودجه گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی هزینه هایی برای دولت آینده تراشیده شده است که منابع تامین درآمد آن مشخص نیست، چرا باید دولت همه چیز را به دولت بعد حواله کند؟

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در ادامه گفت: در دولت قبلی سازمان برنامه بودجه تصمیم را بر این گذاشت که مدیران دولتی در جلسات تدوین لایحه بودجه شرکت نداشته باشد و تنظیم لایحه بودجه برعهده سازمان برنامه و بودجه باشد

اکبری تالارپشتی گفت : در لایحه بودجه دو نیم میلیون بشکه نفت را در روز پیش بینی شده است  که اگر به این میزان تولید رسیدیم ۲۵% حقوق کارمندان دولت و بازنشیتگان افزاش می یابند.

این نماینده مجلس با انتقاد از غیر واقعی بودن این پیش بینی و سوء مدیریت دولت گفت : اگر تولید ۲ و نیم میلیون بشکه در روز قابل انجام است چرا خود دولت این کار را انجام نداده است؟

رئیس کمیسیون صنایع با اشاره به درهم بودن لایحه بودجه پیشنهادی دولت ادامه داد : متاسفانه اگر انجام کار بستن بودجه را به یک فرد غیر مجرب داده میشد بودجه بهتر بسته می شد، دولت در لایحه پیشنهادی همه چیز را به دولت بعد حواله کرده است. چرا باید انقد سنتی با لایحه برخورد شود؟ چرا اقتصاد کشور درهم مدیریت می شود؟

نظر شما