شناسهٔ خبر: 168471 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضایی کوچی در نظارت میدانی از مناطق زلزله زده؛

پیگیری تسریع در ساخت منازل زلزله زدگان سی سخت و دنا/ با دستگاه‌های کم کار در رسیدگی به مسائل برخورد می شود

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن انتقاد از عدم برگزاری ستاد مدیریت بحران در کشور گفت: موضوع تسریع در ساخت منازل از مهمترین مسائلی است که کمیسیون عمران به آن توجه دارد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در بدون ورود به شهر یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: بنده حامل سلام گرم آقای دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی هستم. ایشان به بنده و اعضای کمیسیون مأموریت دادند تا از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت و دنا بازدید داشته باشیم. ان‌شاء‌الله درانتهای بازدید هم جلسه‌ای با مسئولان استانی خواهیم داشت و سپس گزارشی از روند امدادرسانی و کمک به مردم تهیه می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در جریان این بازدید باید دستگاهی که طبق قانون وظایفی دارند اعم از آواربرداری، اسکان مردم، تأمین آذوقه، تسهیلات بانکی و ساخت و بازسازی زیرساخت تخریب شده به وظایفشان عمل کنند.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران در جریان این بازدید میدانی و تهیه گزارش برای قرائت در جلسه هفته آینده صحن علنی از دستگاه‌هایی که کارشان را به خوبی انجام داده‌اند، تقدیر خواهد کرد و اگر دستگاهی هم قصور و کوتاهی کرده باشد، طبق قانون با آن برخورد خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن انتقاد از عدم برگزاری و تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران کشور تصریح کرد: بخش زیادی از منازل مردم در کشور بیمه نیستند، از این رو باید منابعی را برای این امر مهم پیش‌بینی و تصویب کنیم.

رضایی افزود: متأسفانه این ایراد وجود دارد که به دلیل نبود منابع، تسهیلات با تأخیر به دست مردم برسد، از این رو تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم خانه‌های مردم را بسازیم و تسهیلات مناسب با شرایط فعلی اقتصاد کشور در اختیارشان قرار دهیم. موضوع تسریع در ساخت منازل از مهمترین مسائلی است که کمیسیون عمران به آن توجه دارد.

نظر شما