شناسهٔ خبر: 168458 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت اعمال محدودیت‌های ویژه پیش از عید نوروز/ سفرهای نوروزی باید لغو شود

یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه سفرهای نوروزی زمینه شیوع بیشتر کرونا را فراهم می‌کند، گفت: دولت باید محدودیت تردد را برای تمامی استان‌ها اعمال کند.

به گزارش «نماینده» یحیی ابراهیمی بر ضرورت اعمال محدودیت‌های ویژه پیش از تعطیلات نوروز تاکید کرد و گفت: پیک چهارم کرونا آغاز شده و احتمال می‌رود شدیدتر از پیک‌های قبلی باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی انتقاد کرد و افزود: اگر دولت تمامی امکانات را هم بسیج کند تا زمانی که مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و سفرهای غیرضرور حساسیت‌های لازم را نداشته نباشند تلاش‌های دولت به هیچ وجه موثر نخواهد بود.

وی با یادآوری اینکه به طور مداوم هشدارهای لازم در مورد تبعات ناشی از پیک چهارم کرونا داده شده است، تصریح کرد: تا زمانی که مردم پای کار نباشند به هیچ وجه در مقابله با کرونا موفق نخواهیم شد.

ابراهیمی کنترل ویروس کرونا را مستلزم واکسیناسیون گسترده و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: ۷۵ درصد جمعیت کشور باید واکسیناسیون شوند که در شرایط فعلی به هیچ وجه امکانپذیر نیست هر چند فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها به سادگی امکان پذیر هست اما متاسفانه برخی از مردم رغبتی نسبت به این امر از خود نشان نمی‌دهند و تصور می‌کنند کرونا تمام شده در حالی که کرونای انگلیسی تمامی گروه‌های سنی را درگیر می‌کند و قدرت انتشار آن نسبت به کووید ۱۹ بسیار بیشتر است.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس یازدهم، بر ضرورت همکاری مردم و تمامی دستگاه‌ها برای کنترل ویروس کرونا تاکید کرد و ادامه داد: قطع زنجیره انتقال و کاهش تماس‌ها و پرهیز از سفرهای غیرضرور مهمترین راهکارهای کنترل کرونا است.

تمامی سفرهای نوروزی باید لغو شود

ابراهیمی با تاکید بر اینکه تمامی سفرهای نوروزی باید لغو شود، گفت: سفرهای نوروزی زمینه شیوع بیشتر کرونا را فراهم می‌کند و دولت باید محدودیت تردد را برای تمامی استان‌ها اعمال کند.

نظر شما