شناسهٔ خبر: 168452 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پژمانفر در تذکر شفاهی با اشاره به جمع‌آوری ۲۰۰ امضا از سوی نمایندگان:

کمیسیون اصل ۹۰ شیوه غلط دولت در اجرای قانون لغو تحریم‌ها را بررسی می‌کند

پژمانفر/2 رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس از جمع‌آوری ۲۰۰ امضا از سوی نمایندگان جهت رسیدگی کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع شیوه غلط دولت در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خبر داد.

به گزارش «نماینده»   نصراله پژمان فر در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به فضای به وجود آمده در رابطه با بیانیه مشترک مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: علیرغم اعلام صریح مواضع مجلس، افکار عمومی و صدا و سیما، بیانیه مشترک به عنوان تفسیری برای نظر مجلس عنوان شده است در حالی که ما کسی را برای تفسیر قانون آزاد نگذاشته‌ایم و اگر نیاز به تفسیر قانون وجود داشته باشد، بر عهده مجلس است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی می‌گویند تصمیم بر این بود که اجازه دهیم آژانس به جای دریافت فیلم‌های آنلاین، فیلم‌ها را به صورت آفلاین (ضبط شده) دریافت کند اما مشخص نیست چه کسی این قانونگذاری را جعل کرده و برداشت غلطی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به جمع‌آوری ۲۰۰ امضا از سوی نمایندگان جهت بررسی شیوه غلط دولت در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه به این موضوع طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه رسیدگی می‌شود، با این حال کمیسیون اصل ۹۰ نیز وظیفه دارد بر اساس شکایت واصله، شیوه کار دولت در این زمینه را مورد بررسی قرار دهد. /

نظر شما