شناسهٔ خبر: 168391 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

غربی‌ها بایدتحریم‌ها را لغو کنند/خروج از پروتکل الحاقی قانونی است

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: خروج از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی بر اساس قانون است و غربی‌ها باید تمام تحریم‌های ایران را در عمل لغو کنند و به دنبال حاشیه نباشند.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری با تاکید بر اینکه مجلس بر حسن اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نظارت می‌کند، اظهار داشت: دولت به ویژه سازمان انرژی اتمی تاکنون همراهی بسیار خوبی در اجرای مصوبات مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها داشته و در زمان مقرر آن را اجرا کرده‌اند.

وی بیان کرد: ما یک برنامه زمان بندی مشخص در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها داریم و آن مرحله به مرحله اجرایی خواهد شد. خروج از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و سایر مواد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها کاملاً بر اساس قانون است و هیچیک از مواد این قانون بر خلاف قوانین بین المللی نیست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود را به همه جهانیان ثابت کرده است و این موضوع برای بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اثبات و حقانیت جمهوری اسلامی ایران در این باره تایید شده است.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی اگر کشورهای غربی عضو برجام به دنبال بازگشت به این موافقت نامه هستند، باید تمام تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران را در عمل لغو کنند و نباید به دنبال مذاکره و به حاشیه بردن برجام باشند.

حیدری ادامه داد: هدف از امضای برجام آن بود که جمهوری اسلامی ایران مسائل هسته‌ای خود را شفاف کند که ما هیچ کار پنهانی نداشتیم و فعالیت‌های خود را همواره به طور شفاف به اثبات رساندیم و وظیفه طرف مقابل لغو تحریم‌ها بود اما آنان هیچیک از تحریم‌های ایران را لغو نکردند و حتی تحریم‌های ایران را اضافه کردند.

وی گفت: قطع به یقین و با در نظر گرفتن ملاحظات و مصالح ملی، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در بازه زمانی تعیین شده و به طور دقیق اجرایی خواهد شد.

نظر شما