شناسهٔ خبر: 168383 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

غضنفرآبادی:

تقویت دیپلماسی قضایی باعث تسهیل مراودات تجاری و رفع اختلافات حوزه بین‌المللی می‌شود

غضنفرابادی43 رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از تقویت دیپلماسی قضایی به عنوان راهی برای تسهیل مراوادات تجاری و رفع اختلافات موجود در حوزه بین‌المللی که نیاز به بررسی‌های حقوقی داشته، یاد کرد.

به گزارش «نماینده» موسی غضنفرآبادی در مورد تاثیر دیپلماسی قضایی بر تعامل کشور با سایر کشورها، گفت: ما باید از همه ظرفیت‌های موجود در قوای سه گانه در حوزه دیپلماسی استفاده کنیم، هر چند که دولت باید اصل دیپلماسی را دنبال کند، چرا که ابزار لازم برای این حوزه را در اختیار دارد، اما مجلس هم بارها نشان داده است که می‌تواند با هماهنگی که بین مجالس کشورها وجود دارد، دیپلماسی را پیش ببرد و ابهاماتی که در مراودات بین کشورها وجود داشته را برطرف کند.

استرداد مجرمین را از طریق دیپلماسی دستگاه قضایی بهتر می‌توان حل کرد

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی، در بیان ظرفیت‌های موجود در قوه قضاییه برای تقویت تعامل کشور با دیگر کشورها، ادامه داد: در سفری که همراه آیت‌الله رییسی به عراق داشتیم نشان داد که بسیاری از موضوعات اعم از استرداد مجرمین یا محکومان یا تسهیل مراودات تجاری و اختلافاتی که ایجاد می‌شود را از طریق دیپلماسی دستگاه قضایی بهتر می‌توان حل کرد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از جمله موضوعاتی بود که قوه قضاییه باید بدان ورود پیدا می‌کرد، چرا که جرم در کشور عراق به وقوع پیوسته بود و نیاز به بررسی و پیگیری موضوع وجود داشت که از طریق دیپلماسی دستگاه قضایی به نتیجه می‌رسید.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما در سفر اخیر به عراق دستاوردهای بسیار خوبی داشتیم و تجربه مناسبی حاصل شد مبنی بر اینکه می‌توانیم این دیپلماسی را در سایر کشورها نیز تقویت کنیم که در تراز تشکیلات قضایی آن کشورها می‌تواند مفید و موثر واقع شود.

نظر شما