شناسهٔ خبر: 168369 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

محکومیت اسدالله اسدی خصمانه است/وزارت خارجه مقابل اروپا قاطع باشد

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به محکومیت اسدالله اسدی، گفت: اقدام قاطعانه وزارت امور خارجه در مقابل گروگانگیری اروپایی‌ها می‌تواند سنگ محکی برای  وزارت خارجه باشد.

به گزارش«نماینده» ابراهیم رضایی درباره صدور حکم دادگاه بلژیک درباره اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان، اظهار داشت: اقدام دادگاه بلژیکی در محکومیت دیپلمات ایرانی کاملاً یک اقدام خصمانه و برخلاف کنوانسیون ۱۹۶۱ وین است و نشان می دهد که اروپایی ها با وجود حرف های فریبنده، در برخوردشان کاملاً خصمانه و بر اساس نفاق برخورد می می‌کنند. 

وی بیان کرد: این دوگانگی در رفتار در حالی است که در فرانسه که به عنوان مهد آزادی تلقی می‌شود، یک گروه تروریستی مانند سازمان منافقین که دستشان به خون بسیاری از مردم کوچه و بازار آلوده شده است، اقدام به برگزاری میتینگ می کنند و از ناحیه بسیاری از کشورهای اروپایی تامین مالی و لجستیکی می‌شوند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما هیچ وقت حمایت اروپایی ها از گروهک تجزیه طلبی که در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی خوزستان اقدام تروریستی انجام داد و همچنین حمایت آنان از شیادانی مانند روح الله زم را از یاد نمی بریم. 

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته دستگاه دیپلماسی هم باید فعال تر و قاطعانه تر در مقابل چنین حرکت های اروپایی اقدام کند و به بهانه احتمال اخلال در روابط اتحادیه اروپا با ایران و مواردی مانند برجام نباید از اقدام قاطعانه دست بکشد. 

رضایی با بیان اینکه اقدام قاطعانه وزارت امور خارجه در مقابل این گروگانگیری اروپایی ها می تواند سنگ محکی برای  وزارت خارجه باشد که تا چه اندازه دستگاه دیپلماسی از دیپلمات های خودش و عزت شهروندانش دفاع می کند، تصریح کرد: امیدواریم که وزارت امور خارجه بتواند به این آزمون پاسخ موفقی بدهد.

نظر شما