شناسهٔ خبر: 168367 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وعده قالیباف به تلفیق درباره بودجه/ مجلس بودجه را واقعی می‌کند

وحید جلال‌زاده عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در بحث جداول و ردیف‌های بودجه به طور دقیق ورود خواهند کرد و به دنبال واقعی کردن بودجه هستیم.

به گزارش «نماینده» وحید جلال‌زاده با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه در مجلس، اظهار داشت: زمانی که دولت لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را به مجلس ارائه کرد، جو عمومی مجلس نسبت به آن منفی بود چراکه این لایحه مشکلات زیادی از جمله تراز منفی بالا، غیرواقعی بودن فروش نفت و افزایش بدهی‌های دولت داشت.

وی بیان کرد: زمانی که کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تشکیل شد، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه این کمیسیون حضور یافت و به نمایندگان اطمینان داد که اگر اصلاح ساختاری و اساسی بودجه را در دستور کار قرار دهند، بودجه مورد پذیرش دولت و شورای نگهبان قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: در نهایت اعضای کمیسیون تلفیق بودجه به کلیات این لایحه رأی مثبت دادند اما اصلاحات اساسی در آن را آغاز کردند و حدود ۵۰ روز نمایندگان نقطه نظرات خود را برای اصلاح اساسی بودجه در کمیسیون تلفیق مطرح کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: روز رأی‌گیری لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس، نماینده دولت به گونه‌ای صحبت کرد که نمایندگان نظرشان بر این بود که گویا دولت نمی‌خواهد اصلاحات کمیسیون تلفیق را بپذیرد و به همین دلیل مجلس به کلیات لایحه بودجه رأی منفی داد.

وی افزود: پس از رد کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس، در ابتدا برخی از دولتمردان گفتند که دولت اصلاحیه لایحه بودجه را نمی‌دهد و بودجه باید به صورت «چند دوازدهم» به تصویب برسد اما پس از چند روز رئیس دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد که قرار است دولت اصلاحیه لایحه بودجه را به مجلس ارائه کند.

جلال‌زاده بیان کرد: نمایندگان مجلس اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را مورد بحث و بررسی قرار دادند و مشخص شد که بخشی از اصلاحات مد نظر کمیسیون تلفیق در این اصلاحیه مورد توجه قرار گرفته است و این مسئله باعث شد که نمایندگان به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ رأی مثبت دهند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ادامه داد: رأی مثبت مجلس به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ هم تأیید اصلاحات دولت در بودجه و هم مُهر تائیدی بر مصوبات کمیسیون تلفیق بود. اعضای کمیسیون تلفیق بررسی‌های خود را در بودجه انجام خواهند داد و اصلاحات دولت در بودجه را بررسی می‌کنند و اگر لازم باشد قطعاً اصلاحات دیگری از سوی اعضای کمیسیون تلفیق و همچنین نمایندگان در صحن علنی مجلس بر بودجه سال آینده اعمال خواهد شد.

وی اظهار داشت: قطعاً نمایندگان مجلس درباره این اصلاحات جدید دولت در بودجه پیشنهاداتی دارند. همچنین در بحث جداول و ردیف‌ها به طور دقیق ورود خواهیم کرد و به دنبال واقعی کردن بودجه هستیم.

جلال‌زاده تصریح کرد: نکته مهم دیگر آن است که امروز فضای خوبی بین دولت و مجلس درباره بودجه برقرار شده و اگر این وضعیت و تعامل ادامه پیدا کند، بودجه‌ای به تصویب می‌رسد که هم مجلس از آن راضی است و هم دولت آن را اجرا خواهد کرد.

نظر شما