شناسهٔ خبر: 168359 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تمامی گروه‌های شاغل در آموزش و پرورش در آزمون استخدامی ضریب می‌گیرد

معلمان حق التدریسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به طرح تدوین شده برای استخدام معلمان در آموزش و پرورش، گفت: بر اساس این طرح، تمامی گروه‌های شاغل در آموزش و پرورش می‌توانند در آزمون شرکت کنند و به ازی هر سال سابقه آن‎‌ها در آزمون ضریبی برای قبولی آن‌‎ها در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش «نماینده» مهدی روشنفکر با ذکر جزئیات طرحی با هدف ضابطه گذاری و اعمال سیاست جهت تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش و شیوه جذب و استخدام معلمان، عنوان کرد: پس از بحث و بررسی های بسیار در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص، بنا بر این شد که وزارت آموزش و پرورش نیازهای نیروی انسانی خود را در یک افق ۵ ساله تعریف و تصویب کند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: در طرح کمیسیون آموزش آمده است؛ با هدف تقویت دانشگاه فرهنگیان و ارتقا کیفیت آموزشی معلمان و جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در این خصوص  دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی در اولویت جذب، تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق پذیرش دانشجومعلم باشند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش پرورش یادآور شد: قرار است در صورت تصویب نهایی این طرح، حداکثر ۴۰ درصد نیاز نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق ماده ۲۸ (آزمون استخدامی) جذب شوند.

روشنفکر اضافه کرد: یکی از موارد مهم مقرر در این طرح این است که در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش؛ معلمان حق التدریس، مربیان پیش دبستانی، نهضت، خرید خدمات و حتی معلمان غیردولتی به ازای هر سال سابقه امتیازی در نظر گرفته شود تا زحمات و سوابق و تجربیات این عزیزان و مطالبات آنها هم پوشش داده شود.

این نماینده مردم در مجلس افزود: همچنین با نظر دیگر اعضای کمیسیون و مرکز پژوهش‌ها سعی کردیم که سوابق قبلی خدمت در آموزش و پرورش نیز مد نظر قرار گیرد و باتوجه به میزان سوابق خدمت تا ۵ سال به سقف مجاز سن برای افراد مشمول فوق الذکر اضافه شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: در انتهای این طرح نیز سازمان اداری استخدامی و برنامه و بودجه مکلف به تامین ردیف های مورد نیاز و تامین مالی و بودجه‌ای شدند.

نظر شما