شناسهٔ خبر: 168351 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بابایی کارنامی در موافقت با کلیات لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰:

دولت ۶ بند مد نظر مجلس در لایحه بودجه را اصلاح کرده است

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از اصلاحات صورت گرفته در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دفاع کرد.

به گزارش «نماینده» علی بابائی کارنامی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال ۱۴۰۰ در موافقت با کلیات این لایحه گفت: به چند دلیل مخالف لایحه بودجه در نوبت گذشته بوده ام اما اینبار دولت ۶ بند مدنظر را اصلاح کرده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس ادامه داد: دولت میزان فروش نفت را واقعی کرده است و صرفه جویی در جداول بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان را پذیرفته است. همچنین برای حقوق و دستمزد چهارچوب و سقف مناسبی در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: کاهش انتشار اوراق مشارکت از جمله خواسته های مخالفین بودجه بود که در اصلاحیه ۵۰ هزارمیلیارد تومان انتشار اوراق کاهش یافته است از سوی دیگر در بودجه درآمدهای پایدار و ثابت لحاظ شده است.

این نماینده مجلس مطرح کرد: یکی از دستورهای مقام معظم رهبری به مجلس و دولت افزایش سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت بوده است. در اصلاحیه دولت سهم صندوق از فروش یک میلیون بشکه ۲۰ درصد و بالاتر از آن ۳۸ درصد لحاظ شد.

بابایی کارنامی با بیان اینکه اصلاح ساختار مناسب است توضیح داد: نمی توان کاری که در ۴۰ سال انجام نشده است را در ۶ ماه محقق کرد و توقع جامعه را بالا برد. مجلس ۴ سال فرصت دارد تا اصلاح ساختار راعملیاتی کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت باید کشور را عاقلانه عدالت کنند گفت: دولت پذیرفته است مطالبات کارگران را همانطور که کمیسیون تلفیق در نظر گرفته انجام دهد از این رو تاکید دارم این بند به طور صد درصدی تحقق یابد.

نظر شما