شناسهٔ خبر: 168342 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

با ۱۸۷ رأی موافق نمایندگان؛

طرح شفافیت آرای نمایندگان مجدد در دستور کار صحن قرار می‌گیرد

شفافیت آرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی به استناد ماده ۱۳۰ آیین نامه داخلی بررسی شفافیت آرا را مجدد در مدار قانونی بررسی در مجلس قرار دادند.

به گزارش «نماینده»  احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست ۵۰ نفر از نمایندگان برای طرح و بررسی مجدد طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: طبق ماده ۱۳۰ آیین نامه داخلی مجلس اگر طرحی مورد تصویب مجلس قرار نگیرد، بدون تغییرات اساسی تا ۶ ماه نمی توان آن را در مجلس پیشنهاده کرد، مگر آنکه ۵۰ نفر از نمایندگان تقاضای طرح مجدد آن را داشته باشند.

وی ادامه داد: اکنون ۵۰ نفر از نمایندگان درخواست بررسی مجدد این طرح را در مجلس دارند که باید آن را به رأی بگذاریم و نصف به اضافه یک رأی نیاز دارد تا کمیسیون آیین نامه داخلی بتواند آن را مجدد بررسی کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر صحن به درخواست ۵۰ نماینده رأی ندهد، کمیسیون نمی تواند تا ۶ ماه به طرح شفافیت آرای نمایندگان ورود کند، در حال حاضر که بودجه در صحن بررسی می شود، فرصت خوبی است تا کمیسیون آیین ناهم داخلی طرح مذکور را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد. نمایندگان نیز می توانند نظرات خود را به کمیسیون ارائه دهند تا بعد از عید، طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستور صحن علنی قرار گیرد.

دکتر محمدباقر قالیباف نیز مطرح کرد: ضعف هایی به طرح شفافیت آرا وجود دارد، اما با رأی شما در مدار بررسی و رفت مشکلات قرار می گیرد.

براساس گزارش خبرگزاری خانه ملت، طرح مجدد شفافیت آرای نمایندگان مستند به ماده ۱۳۰ آیین نامه داخلی به رأی گذاشته شد و با ۱۸۷ رأی موافق، ۳۸ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در صحن تصویب شد.

نظر شما