شناسهٔ خبر: 168320 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

معاون ارتباطات سازمان تبلیغات عنوان کرد؛

اعتکاف در شهرهای آبی به شرط تست کرونای منفی

اعتکاف حجت الاسلام حریزاوی معاون ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری جشن های رجبیه و شعبانیه و مراسم اعتکاف در شهرهای آبی خبر داد و گفت: یکی از شروط برپایی اعتکاف تست منفی کروناست.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام روح الله حریزاوی معاون ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی درباره تعیین تکلیف وضعیت برگزاری یا لغو مراسم اعتکاف گفت: جلسه امروز کمیته اجتماعی، امنیتی ستاد ملی ستاد کرونا با حضور معاونین وزارت کشور، معاونین وزارت بهداشت و نماینده دستگاه‌ها برگزار شد، در این جلسه موضوع برپایی مراسم اعتکاف، جشن‌های رجبیه و مراسم دعا و تضرع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مصوبه اولیه این جلسه برای تصویب نهایی به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال خواهد شد، ادامه داد: براساس مصوبه کمیته اجتماعی، امنیتی ستاد ملی ستاد کرونا، برپایی مراسم اعتکاف در شهرهای آبی با چند شرط مجاز خواهد بود. از جمله این شروط ظرفیت معلوم و محدود، تأیید مکان برگزاری از سوی مسئولان ذی‌ربط و ارائه تست منفی کرونا با کد ملی از جمله شروطی است که مدنظر قرار خواهد گرفت. همچنین افراد زیر شصت سال می‌توانند در این مراسم معنوی حاضر شوند و جزئیات بیشتر دستورالعمل‌ها متعاقباً از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد شد.

حریزاوی تصریح کرد: در خصوص شهرهای زرد موضوع در حال بررسی است و در شهرهای نارنجی و قرمز برگزاری اعتکاف لغو خواهد شد. از آنجایی که تهران، زرد اعلام شده هنوز دستور خاصی برای برپایی یا عدم برپایی آن مصوب نشده است و در حال پیگیری و بررسی است.

معاون ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری جشن‌های رجبیه، افزود: در این جلسه نسبت به برگزاری جشن‌های رجبیه و شعبانیه نیز تصمیم‌گیری شد که مطابق با دستورالعمل کلی، محدودیت برگزاری نسبت به برگزاری نماز جمعه و جماعت سنجیده شده و در شهرها مطابق با برپایی نماز جمعه، مراسم‌های دعا و استغاثه و جشن در این دو ماه مجاز خواهد بود. این مراسم‌ها نیز با توجه به دسته بندی شهرها به قرمز، نارنجی، زرد و آبی انجام خواهد شد و دستورالعمل فوق برای این امر نیز مصداق دارد.

نظر شما