شناسهٔ خبر: 168302 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

چشم انداز روشنی برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی وجود دارد

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چشم انداز روشن‌تری نسبت به گذشته وجود دارد و امیدواریم که در اسرع وقت مطالبات خودمان را دریافت کنیم.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی به پول‌های بلوکه شده کشورمان در سئول اشاره کرد و گفت: رایزنی‌هایی برای آزاد سازی پول‌های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی در حال انجام است، اما اینکه سرانجام این مراودات به کجا می‌رسد مشخص نبوده است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس افزود:کره‌ای ها باید براساس توافقات صورت گرفته طلب کشورمان را پرداخت کنند و این هم در چارچوب قراردادهای منعقد شده مطرح است.

وی اظهار کرد: کره جنوبی می‌خواهد با عدم پرداخت پول‌های بلوکه شده کشورمان فرصت سوزی کنند که چنین موضوعی برای ما پذیرفتی نیست؛ لذا تلاش دستگاه دیپلماسی و دولت باید مضاعف شود که پول‌های بلوکه شده ما در دیگر کشورها پرداخت شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کره جنوبی نباید به بهانه تحریم‌ها، پول‌های کشورمان را بلوکه کنند و در قبال آن کالا بدهند؛ ضمن اینکه اگر قرار باشد نفت بفروشیم و نتوانیم پول آن را دریافت کنیم وجهه خوبی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته این احتمال وجود دارد که پول‌های بلوکه شده کشورمان در آینده‌ای نه چندان دور آزاد شوند، گفت: چشم انداز روشن‌تری نسبت به گذشته وجود دارد و امیدواریم که در اسرع وقت مطالبات خودمان را دریافت کنیم البته باید مسئولان ذی ربط با جدیت این موضوع را دنبال کند چرا که حق قانونی ما به شمار می‌روند.

وی افزود: کره‌ای‌ها هم باید بدانند که طلب خود را دریافت خواهیم کرد و اتفاقا خسارات این چند سال اخیر را هم از آنها پس خواهیم گرفت.

نظر شما