شناسهٔ خبر: 168298 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایران پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام بیش از ۸۰۰ بار تحریم شد

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها وجود ندارد؛ چرا که سردمداران ایالات متحده به معاهدات بین‌المللی پایبند نیستند.

به گزارش«نماینده» علیرضا سلیمی به اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه « ایران به برجام برگردد، اقدام مشابه انجام خواهیم داد»، اظهار کرد: دولتمردان فعلی آمریکا به دلیل اینکه تازه کار هستند، اطلاعات ناقصی درباره برجام دارند؛ زیرا باید متوجه باشند که آمریکا از برجام خارج شده است.

چگونه است که مقامات فعلی آمریکا اعلام می‌کنند در چارچوب برجام به تعهدات خود پایبند بودند؟

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها در معاهده برجام نه تنها به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبودند، بلکه ما را مورد شدید ترین تحریم‌ها قرار دادند که اعداد و ارقام آنها بیش از ۸۰۰ تحریم بوده است و حتی بیشتر از دوران ماقبل برجام بوده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: چگونه است که مقامات فعلی آمریکا اعلام می‌کنند در چارچوب برجام به تعهدات خود پایبند بوده اند، مگر بایدن و امثالهم خروج ترامپ از برجام را مشاهده نکردند؟

صرف بازگشت به برجام برای ما کافی نبوده است

وی تاکید کرد: هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها وجود ندارد؛ چرا که سردمداران ایالات متحده به معاهدات بین‌المللی پایبند نیستند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند راهبرد جمهوری اسلامی ایران بر این است که آمریکایی‌ها تحریم‌ها را یکجا لغو کنند و پس از آن نیز راستی آزمایی کنیم، بعد درباره برجام تصمیم خود را خواهیم گرفت.

سلیمی تصریح کرد: صرف بازگشت به برجام برای ما کافی نبوده است، زیرا آمریکایی‌ها باید در عمل ثابت کنند که به تعهدات خود پایبند هستند در غیر این صورت هیچ ارزش دیگری برای ما ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما