شناسهٔ خبر: 168294 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مرزها فرصت بی‌بدیلی برای دور زدن تحریم‌ها و جبران درآمدها هستند

البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مرزها فرصت بی‌بدیلی برای دور زدن تحریم‌ها و جبران درآمدها هستند از دولت خواست زیرساخت‌های ایمنی پایانه‌های مرزی را تامین کند.

به گزارش «نماینده» سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار داشت: اخیراً شاهد انفجاری در پایانه مرزی هرات افغانستان بودیم که به دلیل نبود زیرساخت‌های ایمنی، بخش عظیمی از این پایانه از بین رفت.

وی افزود: شرایط اقتصادی فعلی و ضرورت تأمین ایمنی مرزها می‌طلبد که توجه بیشتری به پایانه‌های مرزی شود چرا که مرزها فرصت بی‌بدیلی برای دور زدن تحریم‌ها و جبران درآمدها هستند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: تعداد وسایل نقلیه باری ۲۵۰۰ وسیله در روز است که با احتساب مرزهای رسمی و غیررسمی این میزان به ۳۵۰۰ تردد می‌رسد و ۱۰ میلیون تن بار از مرزهای ۲۴ گانه، و با احتساب بازارچه‌های مرزی از ۴۰ مرز عبور می‌کند که ظرفیت بزرگی است.

حسینی اظهار داشت: مرزهای کشور کمترین شرایط ایمنی را دارند و وزارت کشور، ستاد بحران، گمرک، وزارت راه و سازمان راهداری باید به این موضوع رسیدگی کنند.

وی خاطر نشان کرد: پایانه‌های مرزی از حیث شرایط ایمنی صفر هستند و باید تجهیزات ایمنی به خصوص برای اطفای حریق داشته باشند.

نظر شما