شناسهٔ خبر: 168293 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی در تذکر شفاهی:

مصوبات و تصمیمات مجلس باید موجب اصلاح ساختار در کشور شود/ برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باید تلاش و تدبیر کرد

عباس زاده نماینده مردم مشکین شهر در مجلس گفت: مجلس انقلابی امروز مأموریت دارد تا به یکسری رفتارها و تصمیمات و مصوباتی برسد که به نوعی نتیجه آن اصلاح ساختار باشد.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ۸ ماه از مأموریت مجلسی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان مجلس انقلابی نام‌گذاری شده بود، می‌گذرد. در این مدت اغلب نقدها و گلایه‌های نمایندگان به دولت بازمی‌گردد و به نوعی دولت سلسله علت تمامی مشکلات کشور معرفی شده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه من قبل از ورود به مجلس به عنوان یک روزنامه‌نگار منتقد دولت فعالیت می‌کردم، افزود: اکنون هم منتقد دولت هستم اما در حقیقت مسبب تمام مشکلات کشور صرفاً دولت نیست زیرا اگر دولت بود باید این نتیجه را می‌گرفتیم که سال دیگر در این زمان که دولت دیگری بر سر کار است، باید تمامی مشکلات کشور حل شده باشد، در حالی که اینگونه نیست.

وی تأکید کرد: مشکلات ما از بخش‌های مختلف تحمیلی، تحصیلی، ساختاری و رفتاری تشکیل شده است. مجلس انقلابی امروز مأموریت دارد تا به یکسری رفتارها و تصمیمات و مصوباتی برسد که به نوعی نتیجه آن اصلاح ساختار باشد.

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه ۹۵ درصد بودجه سال ۱۴۰۰، بودجه جاری است، اظهار کرد: بودجه جاری و یا به تعبیر دیگری بودجه کارمندان کشور و نه کل کشور، اکنون ۵ میلیون کارمند وجود دارد که تنها میانگین کار مفید آنها زیر یک ساعت است و ما هم هر ماه با یکسری مصوبات تحت تأثیر و مبتنی بر رضایت مقطعی مخاطبان، استخدام‌های دیگری را به این تعداد کارمند می‌افزاییم که با این روند یک سال دیگر صد درصد بودجه جاری خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: نمایندگان در رفتار خود تحت تأثیر دو مولفه قرار دارند، یا تمام تفکرشان بر این است که ۴ سال دیگر حتماً رأی بیاورند و یا آن که نمایندگان کلانشهرها به فکر قرار گرفتن در لیست جناح‌ها هستند بنابراین بیایید این دو بند را از پای خود باز کنیم و ۴ کار مفید اساسی برای ساختار نظام انجام دهیم.

عباس زاده مشکینی گفت: نظام بالنده جمهوری اسلامی ایران در مسیر حرکت خود به سمت تکامل، تحقق و تمدن اسلامی در حال عبور از گردنه‌ای است که برای عبور از آن نیاز به شکل‌گیری دولتی بسیار کارآمد دارد که بستر آن حضور حداکثری مردم و پشتوانه عظیم و عمیق مردمی است که در این مسیر هم باید تدبیر و تلاش‌های لازم انجام شود.

نظر شما