شناسهٔ خبر: 168289 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شفافیت آرا مقدمه تحول در نظام حکمرانی و اداره کشور است

قاضی زاده نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: نظام حکمرانی و اداره کشور ما نیاز به تحول عمیق و ساختاری دارد و طرح شفافیت آرا مقدمه‌ای برای ایجاد این تحول است.

به گزارش «نماینده» سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: نظام حکمرانی ما نیاز به تحول عمیق و ساختاری دارد به این معنا که مردم باید عهده دار مسئولیت بیشتر در اداره کشور باشند و برای این اتفاق باید آگاهی بیشتری از تصمیم گیری های داشته باشند و این مهم با اجرای نظام شفافیت محقق می شود.

وی افزود: مجموعه مولفه هایی که در قدرت، خلق می شود باید برای مردم روشن و شفاف باشد، طلایی ترین عامل قدرت بخش بعد از رای مردم  و انتخاب رئیس جمهور، رای نمایندگان مجلس است که به قوانین جان می دهد و به مسئولین و وزرا رای اعتماد می دهد.

نماینده مردم  مشهد و کلات در مجلس خاطر نشان کرد:  وقتی رای نماینده علنی شود نماینده باید برای هر نظری که می دهد دلیل و منطق مطرح کند و در این صورت پشتوانه رای نمایندگان مطالعه و کار کارشناسی خواهد بود.

 وی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به طرح شفافیت آرا گفت: بعضی  معتقدند برخی مطالبات صنفی در رای نماینگان تاثیر گذار شود یا ممکن است این طرح  مجلس را گرفتار عوامگرایی کند این مساله در دراز مدت ماندگار نیست و رفتار های هیجانی در کوتاه مدت از بین می رود و تاریخ در مورد رای نمایندگان قضاوت می کند و ما بالاخره باید ازیک جایی برای شفافیت آغاز کنیم.  

قاضی زاده اظهار کرد: تلاش می کنیم این موضوع مجدد مطرح شود و در فراکسیون اکثریت هم  مطرح می شود و با توجه به این که تصویب این طرح نیاز به دو سوم آراء دارد  امیدوارم بتوانیم به اجماع برسیم چرا که مخالفان و موافقانی در مجلس دارد.

نظر شما