شناسهٔ خبر: 168276 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حتی در شرایط کرونا هم می توان گردشگری را رونق داد

گردشگری در ایران نایب رئیس فراکسیون گردشگری:نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت گردشگری یک موضوع چند وجهی است یعنی تمام سازمان‌ها ، نهادها و وزارتخانه‌ها با همکاری هم می‌توانند این صنعت را رونق ببخشند.

به گزارش«نماینده» محمدعلی محسنی بندپی در مورد رونق گردشگری توسط راهنمایان گردشگری گفت: راهنمایان در تمام عرصه‌ها نقش موثری داشته‌اند، حضور راهنمایان گردشگری در صنعت گردشگری از دو جهت قابل بررسی است یکی شناختن اماکن توریستی توسط این افراد که آشنایی کامل با فرهنگ، تمدن، جاذبه توریستی طبیعی و غیر طبیعی دارند و دیگری جذب گردشگر به واسطه این افراد متخصص است.

 نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: گاهی گردشگران بدون هیچ راهنمایی اقدام به مسافرت می‌کنند سفر به اماکن ناآشنا می‌تواند اتفاقات ناخوشایندی را رقم بزند، ناآشنایی از مکان‌های توریستی در عین حال که بازده کمی و کیفی سفرها را به همراه دارد؛ گاهی هم به قیمت جان گردشگران تمام می‌شود، بارها در بخش حوادث رسانه‌ها از خبرهای ناخوشایندی از سفر گردشگران می‌شنویم  که به دلیل ناآگاهی از شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای داشتند به قیمت جان آنها به پایان رسید .

وی ادامه داد: بهره‌مندی از وجود راهنمایان گردشگری  توانا  که دارای ذهن کنجکاو و تشنه ی آموختن، دانش و تحصیلات حتی الامکان متناسب با گردشگری، قدرت تصمیم گیری بالا، توانایی برقراری ارتباط با اقشار مختلف، تسلط و داشتن شناخت کافی از زبان مردم مقصد سفر می‌تواند تضمین کنند سفری خوشایند و سالم  برای گردشگران باشد.

راهنمایان گردشگری فرصت طلایی در حوزه سلامت است

محسنی بندپی ادامه داد: وجود راهنمایان گردشگری فرصت طلایی در کنترل بیماری کرونا است، بی شک ماه پایانی سال و ابتدای شروع سال جدید با موج جدید مسافرت‌ها روبرو خواهیم بود که این فرصتی استثنایی در حوزه سلامت هم در گردشگری است.

ظرفیت گردشگری کشور توانایی تبدیل تهدید کرونا به فرصت را خواهد داشت که راهنمایان گردشگری می توانند همان فرصت طلایی پنهان گردشگری در کرونا هستند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: ویروس کرونا شاید برای مدت طولانی ادامه داشته باشد بر همین اساس با گذشت یک‌سال از درگیری با کووید ۱۹ باید آموخته باشیم که چگونه رفتار کنیم که درگیر بیماری نشویم و با رعایت پروتکل‌ها در اماکن عمومی پیشگیری لازم را انجام دهیم، زندگی با کرونا و بعد از آن تجربه جدیدی خواهد بود که  حتی توانایی تبدیل تهدیدها را به فرصت‌ها باشد تا از تمام ظرفیت‌های بالقوه در تمام عرصه استفاده کنیم، ظرفیت گردشگری کشور توانایی تبدیل تهدید کرونا به فرصت را خواهد داشت؛ راهنمایان گردشگری همان فرصت طلایی پنهان گردشگری در کرونا هستند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: راهنمایان گردشگری در هر منطقه با تکرار پروتکل‌های بهداشتی در تورها می‌توانند زندگی با کرونا را به گردشگران بیاموزند بدون اینکه کسی از بیماری آسیب ببیند به فرض مثال با فاصله گذاری در حوزه گردشگری، حضور زمان  کمتر در اماکن فرهنگی و تفریحی سربسته، استفاده از ماسک در تمام دوران سفر و …. که همه این رفتارها در طول مسافرت نشان می‌دهد که می‌توان سلامتی را با پایبندی به اصولی در شرایط کرونا هم تقویت کرد.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری یک موضوع چند وجهی است یعنی تمام سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها با همکاری هم می‌توانند این صنعت را در بدترین شرایط که در حال حاضر هم با آن مواجه هستیم کنترل و رونق ببخشند؛ از شهرداری تا نیروی انتظامی و آموزش و پرورش و… هر یک به اندازه خود در رونق بخشی این صنعت سهم دارند و باید به میدان بیایند. در این بین وزارتخانه گردشگری باید این هماهنگی را با تمام نهادها و سازمان‌ها ایجاد کند.

بررسی بیمه راهنمایان گردشگری در فراکسیون گردشگری

نایب رییس فراکسیون گردشگری در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص بیمه گردشگران و راهنمایان گردشگری موضوع را در فراکسیون گردشگری به صورت جدی پیگیری کنیم و با سازمان‌های بزرگ بیمه‌گر صحبت خواهیم کرد، باید وضعیت استخدامی راهنمایان گردشگری مشخص شود این مسائل موضوعات کوچکی هستند که می‌تواند نقش پررنگی در رونق گردشگری کشور داشته باشد.

نظر شما