شناسهٔ خبر: 168273 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

با موافقت نمایندگان؛

مددجویان نهادهای حمایتی و ایثارگران برای یک بار از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی معاف شدند

مجلس2 نمایندگان مردم در خانه ملت مصوب کردند که مددجویان، معلولان و ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یک بار معاف شوند.

به گزارش «نماینده» نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۶ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن، با ماده ۱۶ این طرح، با ۱۹۲ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در موافقت کردند.

براساس ماده ۱۶ این طرح؛ وزارت راه و شهرسازی با اعمال سیاست های تشویقی، مهندسین داوطلب برای ارائه خدمات فنی مهندسی در طرحهای حمایتی تأمین مسکن را معرفی نماید.

همچنین در تبصره این ماده آمده است؛ مددجویان، معلولان و ایثارگران با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یک بار برای یک واحد مسکونی معاف هستند و ما به التفاوت آن از محل منابع صندوق ملی مسکن، تأمین و در وجه سازمان نظام مهندسی ساختمان واریز می گردد.

همچنین در ادامه نمایندگان در راستای رفع ابهام ماده ۱۷ با ۱۶۵ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در جلسه با ارجاع این ماده به کمیسیون موافقت کردند.

در ماده ارجاعی آمده است: وزارتخانه‌های نیرو، نفت و ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلفند برای کلیه واحدهای مسکونی برنامه های حمایتی مسکن صرفا حق انشعاب را دریافت کنند و حق دریافت هیچ مبلغی بابت تامین و انتقال را ندارند. /

نظر شما