شناسهٔ خبر: 168221 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اگر ساختار بودجه اصلاح و عملیاتی شود مجلس از آن حمایت می‌کند

سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعتقاد به اینکه اگر ساختار بودجه اصلاح و عملیاتی شود مجلس از آن حمایت خواهد کرد، گفت: از آنجا که کمیسیون تلفیق بخشی از درآمدهای پنهان لایحه بودجه را احصاء کرده است باید این درآمدهای احصاء شده در لایحه اصلاحی دولت دیده شود.

به گزارش «نماینده» رمضانعلی سنگدوینی درباره عقب‌نشینی دولت از مواضع خود در رابطه با عدم اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: از آنجا که کمیسیون تلفیق بخشی از درآمدهای پنهان لایحه بودجه را احصاء کرده است باید این درآمدهای احصاء شده در لایحه اصلاحی دولت دیده شود، همچنین توزیع عادلانه بودجه باهدف ایجاد عدالت اجتماعی براساس معیارهای همچون جمعیت، میزان برخورداری از امکانات و... باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون تلفیق علاوه‌بر در نظر گرفتن مالیات بر برخی از اقلام ورودی مانند خودروهای لوکس،  منابعی  برای تولید و اشتغال ومحرومیت‌زادیی در نظر گرفت که تمامی این موارد باید در اصلاحیه دولت ظهور و بروز داشته باشد.

وی با اعتقاد به اینکه اگر ساختار بودجه اصلاح و عملیاتی شود مجلس از آن حمایت خواهد کرد، گفت: همچنین موضوع درآمدهای نفتی یکی دیگر از اصلاحات ضروری لایحه بودجه است، درآمدهای نفتی باید  واقعی‌تر شود به این معنا که وابستگی به نفت باید کمتر و درآمدها واقعی‌تر شود چراکه فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت واقعی نیست.

سنگدوینی اضافه کرد: انتظار داریم دولت در اصلاحیه به بحث‌های محرومیت‌زدایی به صورت جدی توجه کند؛ کمیسیون تلفیق  ۶۰ هزار میلیارد تومان را برای محرومیت‌زدایی در بودجه پیش‌بینی کرد و امیدواریم با توجه به اهمیت عدالت، بودجه‌های محرومیت‌زدایی کاهش نیابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: تورم ۲۵ درصدی مدنظر دولت است اما مطابق نظر کارشناسان نرخ تورم واقعی بیش از ۴۰ تا ۴۵ درصد است بنابراین مجلس با توجه به این ایرادات کلیات بودجه را رد کرد و اگر در لایحه جدید دولت همچنان این ایرادات وجود داشته باشند مجلس کلیات را رد خواهد کرد.

نظر شما