شناسهٔ خبر: 168218 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سفر رییس مجلس به مسکو نمونه بارز دیپلماسی پارلمانی است

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر رییس مجلس شورای اسلامی به مسکو نمونه بارز دیپلماسی پارلمانی است.

به گزارش«نماینده» ابوالفضل عموئی در خصوص اهمیت سفر رییس مجلس شورای اسلامی و هیات پارلمانی کشورمان به روسیه، گفت: دیپلماسی پارلمانی یکی از شاخه های موثر دیپلماسی است و تحقق این امر از طریق مجالس کشورها که نمایندگان ملت ها هستند، پیگیری می شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در هر کشوری نمایندگان تلاش می کنند با رایزنی های پارلمانی به تعمیق روابط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با دیگر کشورها کمک کنند،  اظهار کرد: بر این اساس باید اذعان کرد سفر رییس مجلس کشورمان به مسکو نمونه بارز دیپلماسی پارلمانی است که به دعوت رییس مجلس دومای روسیه انجام شده است.

وی ادامه داد: روس ها از ابتدای تشکیل مجلس یازدهم علاقه زیادی برای تحقق این سفر داشتند که با دعوت رسمی و اعزام نماینده این سفر انجام شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این بین باید یادآور شد رییس مجلس کشورمان حامل نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و پیام ایشان خطاب به پوتین، رییس فدراسیون روسیه است که محتوای آن در راستای برداشتن گام های مشترک برای حرکت به سمت تعمیق روابط و انجام اقدامات راهبردی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفر به توسعه مناسبات دو کشور کمک کند.

نظر شما