شناسهٔ خبر: 168199 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سفر رئیس مجلس به مسکو به نفع امنیت منطقه است/ پیش‌بینی ایجاد زمینه همکاری حداکثری قدرت‌های آسیایی

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، سفر دکتر قالیباف به روسیه را به نفع امنیت منطقه دانست و گفت: ایران می‌تواند زمینه همکاری حداکثری قدرت‌های آسیایی را پدید آورد.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی در توضیح اهمیت سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه، گفت: کمیسیون مشترک ایران و روسیه در روسیه تشکیل می‌شود و سفر رئیس مجلس برای حضور در این کمیسیون مشترک است که اجلاس آن به ریاست آقای قالیباف برگزار خواهد شد. ارتباطات فی‌ما بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه روابط و ایجاد هماهنگی میان دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: در این سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز رئیس مجلس را همراهی کرده و این همراهی می‌تواند به پیشبرد ارتباطات دیپلماسی پارلمانی کمک کند و دیدگاه کمیسیون امنیت ملی مجلس با همتای مربوطه در دومای روسیه مورد لحاظ قرار گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه آقای قالیباف در این سفر با مقامات دوما و نمایندگان همراه با همتایان دیدار می‌کنند، ما می‌توانیم به اهداف توسعه ارتباطات کشور با کشورهای آسیایی بیش از پیش دست پیدا کنیم.

مقتدایی اضافه کرد: ما هم‌اکنون در شرایطی هستیم که علایق و عرصه های مشترک برای همکاری با روسیه داریم لذا این همکاری‌ها به نفع کل منطقه و امنیت منطقه است و ایران به عنوان یک کشور مقتدر در آسیا می‌تواند زمینه همکاری حداکثری قدرت‌های آسیایی را پدید آورد. از این جهت سفر به مسکو چند گام رو به جلو برای توسعه ارتباطات ایران خواهد بود.

نظر شما