شناسهٔ خبر: 168169 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ساخت دو میلیون خانه توسط کمیته امداد بخشی از وظایف حاکمیتی نظام درباره محرومان است

پژمانفر/2 رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: کمیته امداد تا کنون حدود 2 میلیون واحد مسکونی ساخته است که این موضوع بخشی از وظایف حاکمیت در قبال محرومین و خانوارهای تحت پوشش این کمیته محسوب می‌شود.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 19 بهمن) و در جریان بررسی جزئیات طرح جهش تولید و عرضه مسکن اظهار داشت: طبق اصل 31 قانون اساسی داشتن مسکن متناسب مورد نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت موظف به رعایت این موضوع است که زمینه اجرای این اصل را برای نیازمندان و کارگران فراهم کند.

وی افزود:‌مسؤولیت ساخت مسکن برای مستضعفین و افراد تحت پوشش کمیته امداد بر عهده این کمیته است و به خوبی هم این کار را انجام داده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: ساختمان‌ها و خانه‌های متعددی برای محرومین از سوی کمیته امداد ساخته می‌شود و تا کنون یک میلیون و 960 هزار واحد مسکونی توسط این کمیته ساخته شده است.

پژمان‌فر گفت:‌ تأمین اجتماعی تا کنون به وظایفش در مورد تولید و ساخت مسکن محرومین عمل نکرده است ولی وظیفه حاکمیتی ایجاب می‌کند این کار را انجحام دهد.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: امروز ارزان‌ترین و باکیفیت‌ترین مسکن توسط کسانی که مسکن‌سازی می‌کنند مربوط به کمیته امداد است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کسانی که نقش بسیار مؤثری در تولید و عرضه مسکن برای محرومین دارد کمیته امداد است و هر جا هم که سیل و زلزله آمده این کمیته در صف خدمات‌رسانی به مردم و مستضعفین بوده است.

نظر شما