شناسهٔ خبر: 168128 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شاکری در مراسم افتتاحیه ضلع شمالی از ساختمان پلاسکو:

آغاز فعالیت کسبه در ساختمان پلاسکو/ ضلع جنوبی تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می‌رسد

پلاسکو نماینده رئیس مجلس در پیگیری امور ساختمان پلاسکو از آغاز فعالیت بخش عمده‌ای از کسبه در ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: ضلع جنوبی پلاسکو تا اردیبهشت آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش «نماینده» اقبال شاکری نماینده رئیس مجلس در پیگیری امور ساختمان پلاسکو با حضور در مراسم افتتاحیه ضلع شمالی ساختمان پلاسکو از روند بازسازی و نحوه استقرار کسبه در این ساختمان بازدید به عمل آورد.

وی در حاشیه مراسم افتتاحیه ضلع شمالی ساختمان پلاسکو با اشاره به حادثه تلخ ۳۰ دی ماه ۹۵ که منجر به شهادت تعدادی از آتش نشانان و هموطنان در ساختمان پلاسکو شد، عنوان کرد: این حادثه تبعات مختلفی داشت که در ابعاد مختلف مورد پیگیری قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیگیری‌های ما در سه حوزه مسائل خانواده‌های قربانی و شهدای حادثه، خسارات و بازگشت به کار کسبه پاساژ پلاسکو و رعایت دقیق ایمنی در پاساژ و ساختمان های اطراف دنبال شد که امروز بخشی از این پیگیری‌ها با افتتاح ضلع شمالی پاساژ پلاسکو به ثمر نشست و اکثر مغازه داران در همان مکانی که قبل از آتش سوزی مستقر بودند در حال حاضر نیز در همان نقطه مستقر شدند.

وی، عملکرد بنیاد مستضعفان در بازسازی پاساژ پلاسکو را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: بازگشت بخش عمده‌ای از کسبه به پلاسکو مرهون خدمات بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران است.

شاکری، از بهره‌برداری از ضلع جنوبی پاساژ پلاسکو تا اردیبهشت سال آینده خبر داد و یادآور شد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی بنیاد مستضعفان، سال آینده شاهد حضور تمام کسبه ساختمان پلاسکو در این پاساژ باشیم.

حیات مجدد ساختمان پلاسکو  نمادی از زنده نگاه داشتن یاد شهدای آتش نشان است

وی، حیات مجدد ساختمان پلاسکو را نمادی از زنده نگاه داشتن یاد شهدای آتش نشان دانست و بیان کرد: این ساختمان علاوه بر خدمات بنیاد مستضعفان و شهرداری با پایمردی و صبر کسبه مجدداً برپا شد و جا دارد از تک تک کسبه ساختمان پلاسکو که شکیبایی مثال زدنی داشتند، تقدیر و تشکر شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم گفت: دستگاه های نظارتی به ویژه شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و وزارت بهداشت باید نسبت به ایمن بودن و ایمن سازی پلاسکو و ساختمان های اطراف حساسیت ویژه‌ای داشته باشند تا دیگر شاهد رخ دادن چنین اتفاقات تلخی در تهران نباشیم. همچنین مدیریت ساختمان پلاسکو نیز باید به صورت مستمر وضعیت ایمنی این ساختمان را دنبال کند.

نظر شما