شناسهٔ خبر: 168122 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آقای روحانی، نیامدن جنابعالی به صحن مجلس بی احترامی نیست؟/از خودگذشتگی و متانت نمایندگان بیانگر انقلابی بودن مجلس است

مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از رفتارهای اخیر رئیس جمهور در مواجهه با مجلس انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده» سید محمد مولوی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه(مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: در دهه فجر از تاریخی زرین از مبارزه با ظلم و فساد و بی عدالتی سخن می گوییم، چرا در این ایام فرخنده که نیاز به انسجام است باید از موضوعاتی سخن بگویم  که در قاموس مدیریت کشور جایگاهی نداشت، از توهین شهردار اهواز به مردم نجیب خوزستان تا  اهانت مسئولین سازمان منطقه آزاد به فرهنگ غنی آبادان و خرمشهر سخن بگوییم، شرمتان باد.

نماینده آبادان در مجلس ادامه داد: با کدام فرهنگتان زبان به تمسخر دیگران گشوده اید، اعراب وفادار، لرهای سلحشور و بختیاری های غیور زیبایی ها استان هستند، بدانید در این خطه جایگاهی ندارید چرا باید از مدیرعاملی سخن بگوییم که پس از نزدیک دو ماه  قرار بازداشت مجددا در عین ناباوری مغرورانه به مسئولیت خود برگشت و مردم را از اجرای عدالت به شک انداخت. بدون تردید ایشان در سمت مدیرعاملی منطقه آزاد اروند صفت امانت داری ایشان ساقط، جرم ایشان محرز و قانون بر تعلیق ایشان به صراحت تاکید دارد.

وی اظهار داشت: آیا گزارش دیوان محاسبات را نادیده گرفته اید؟ آیا گزارش نهادهای نظارتی را فراموش کرده اید؟ از قوه قضاییه انتظار است جدی تر به مسئله ورود کند، آقای روحانی آمدن معاون اول شما به آبادان برای افتتاح سالن فرودگاه نبود برای تطهیر کسانی بود که یک روزه شریک انقلابی و بانویی فداکار شدند.

این نماینده مجلس بیان کرد: آقای روحانی، در خوزستان سیل آمد، گرد و غبار شد، خشکسالی شد ولی همچنان ولایتمدار ماند، آیا شایسته توجه نیست؟ به وزیر کشور در خصوص استانداری فریادها زدیم، گوش شنوایی نبود به وزیر اقتصادی از نابسامانی سازمان منطقه آزاد اروند فریادها زدیم توجهی نشد و اینک به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخطار می دهم وضعیت پتروشیمی آبادان شایسته مردم این شهر نیست تا اتفاقات ناگواری همچون گذشته نیفتاده نسبت به تغییر مدیریت ناکارآمد و حاشیه ساز پتروشیمی اقدام سریع اتخاذ کنید.

مولوی گفت: آقای روحانی گویا شما رهنمود های امام (ره) که مجلس در رأس امور است فراموش کرده اید اگر کلیات لایحه بودجه توسط مجلس مورد تایید قرار نگرفت، اگر مجلس از حق خود در تغییرات لایحه گذشت از سر دلسوزی و درایت بود، مجلس که بیانات ارزشمند امام (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری را ملاک عمل قرار داده و مجلسی که نگاهش به خانواده شهدا است، مجلسی که توجهش به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است با کدام منطق سازگار است به بودجه ای رای دهد که نه شفافیت دارد نه تراز است و بسیار مشکوک به نظر می رسد.

وی افزود: آقای روحانی، نیامدن جنابعالی به صحن مجلس بی احترامی نیست؟ بی سواد خواندن مجلس بی احترامی نبود؟ آیا کنایه های بی معنای رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی جنابعالی در این هفته در مجلس بی احترامی نیست؟ صبر و حوصله مجلس، از خودگذشتگی و متانت مجلس بیانگر انقلابی بودن مجلس است، این مجلس خود را متعهد به اصول بنیادین انقلاب کرده است و از این مسیر کوتاه نخواهد آمد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای روحانی بدانید مردم شریف ایران اسلامی هیچگاه شما را فراموش نخواهند کرد ولی آخرین انتظارشان از جنابعالی در این ایام مبارک و دهه فجر این است که بعد از مسئولیتتان هیچگاه از ریاست جمهوری تان خاطره برای مردم تعریف نکنید، ما هم به شما قول می دهیم نه خانی آمد و نه خانی رفت.

نظر شما