شناسهٔ خبر: 168118 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قاضی‌زاده هاشمی طی پیامی در پی احتمال آغاز موج جدید کرونا:

دولت به‌دنبال واردات واکسن‌های مطمئن و حمایت از دانشمندان ایرانی باشد

قاضی زاده نایب رییس مجلس شورای اسلامی طی پیامی خواستار رعایت همه‌جانبه اصول بهداشتی از سوی مردم جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شد.

به گزارش  «نماینده» سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی با اشاره به احتمال بروز موج جدید کرونا در کشور، تأکید کرد دولت به جای تمرکز بر واردات واکسن های ابهام‌دار که اعتماد کشور را خدشه دار کرده، با واردات واکسن‌های مطمئن و حمایت قاطع از دانشمندان ایرانی بهترین‌ها را برای ایران عزیزمان به ارمغان آورد.

متن پیام نایب رییس مجلس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ یَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّیٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ

مردم عزیز و غیور ایران

با تقدیم سلام و احترام

ضمن آرزوی بهروزی و سعادت برای هموطنان عزیز و گرامیداشت زحمات شبانه روزی و طاقت فرسای مدافعان سلامت و همچنین مردم شریفی که با سرمایه اعتماد ملی و همسویی با متولیان سلامت موج های سهمگین بیماری منحوس کرونا را به طور شایسته مهار نمودند.

با تمام وجود از مردمی که با صبوری و نجابت در حالی که مشکلات تلخ معیشتی را تجربه کرده ولی برای تامین سلامت جامعه آزمون بزرگی را همراه با افتخار طی نمودند، تشکر میکنم.

با توجه به روند همه گیری و مشاهده شدن خیز بیماری در برخی از استان ها و احتمال بروز موج جدیدی با مختصات خاص خود، نکاتی را در جهت تعامل و همگرایی بیشتر مردم با کارشناسان حوزه سلامت به عرض می رساند.

همانطور که مستحضر هستید اپیدمی این بیماری تابعی از الگوی رفتاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت مقررات و محدودیت های اعمال شده، می باشد و از طرفی با ثابت ماندن چرخش این ویروس در انسان ها شاهد بروز انواع جهش یافته خواهیم بود که سرعت انتشار و قدرت کشندکی متفاوتی خواهد داشت و امروزه نوع جهش یافته انگلیس با قدرت سرایت بیشتر نیز حاصل این الگوهای رفتاری بوده است.

لذا با دعوت از مردم شریف برای رعایت تمامی اصول بهداشتی در راستای کنترل خیزهای بیماری در جهت رسیدن به فرصتی لازم برای تامین و توزیع واکسن مناسب با لحاظ عدالت اجتماعی و حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی، ایمنی جامعه را فراهم نموده تا شاید بتوانیم در قطع زنجیره انتقال قدمی محکم و ثابت برداریم.

سرعت عملکرد دولتمردان در مهار این اپیدمی شرط اساسی برای نتیجه گرفتن از همسویی مردم می باشد و دولت به جای تمرکز بر واردات واکسن های ابهام دار که اعتماد کشور را خدشه دار نموده، با واردات واکسن های مطمئن، حمایت قاطع از دانشمندان ایرانی و با سرعت دادن به تولید واکسن داخلی می تواند بهترین ها را برای ایران عزیزمان به ارمغان آورد.

فراموش نکنیم در عین توانمندی حافظان سلامت کشور، فرسودگی این عزیزان نیز ضرر جبران ناپذیری بوده و از طرفی درمان های موثر ضد ویروس به صورت ثابت شده وجود ندارد و بهترین مسیر کنترل و قطع زنجیره انتقال رعایت همه جانبه اصول بهداشتی در سطح ملی خواهد بود و هر گونه عادی انگاری نسبت به این بیماری به جز تجربه موج بعدی تصور دیگری نخواهد داشت.

با تشکر از مردم فهیم و گرانقدر ایران
سید امیر حسین قاضی زاده
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی.

نظر شما