شناسهٔ خبر: 168112 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فرصت مجدد مجلس برای استخدام ۶ هزار نهضتی در سراسر کشور

معلمان نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به مصوبه اخیر صحن علنی مجلس، گفت: با این مصوبه فرصت استخدامی برای حدود ۶ هزار نهضتی فراهم شده است.

به گزارش «نماینده» محمد وحیدی  با اشاره به رأی مثبت مجلس به الحاق یک تبصره به بند (۲) ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون مجدد برای نهضتی‌ها، عنوان کرد: با تصویب این مصوبه، نهضتی‌هایی که در آزمون تیرماه ۹۹ شرکت نکردند یا افرادی که در این آزمون رد شدند، می‌توانند مجدداً در آزمون شرکت کنند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد این عزیزان حدود ۶ هزار نفر است، افزود: بر این اساس این افراد پس از قبولی در آزمون باید یک دوره تخصصی در دانشگاه فرهنگیان پشت سر بگذارند و نهایتا جذب آموزش و پرورش شوند.

معلمانی که فقط یک شاگرد داشتند نمی‌توانند در آزمون شرکت کنند

وحیدی در پاسخ به این سئوال که آیا آموزشیاران نهضت سوادآموزی که فقط یک شاگرد داشتند نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند یا خیر، یادآور شد: پیشنهاد یکی از نمایندگان بر همین مبنا بود که این افراد نیز بتوانند در آزمون شرکت کنند که با اختلاف ناچیزی این پیشنهاد رأی نیاورد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آموزش و پرورش تعداد دقیقی از این معلمان در دست ندارد لذا نمی‌توان در خصوص تعداد این عزیزان برآورد دقیقی داشت.

نظر شما