شناسهٔ خبر: 168103 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

موانع و علل حذف نشدن کنکور چیست؟

کنکور 43 عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، موانع و علل حذف نشدن کنکور را تشریح کرد.

به گزارش«نماینده» مهرداد ویس کرمی درباره علل و موانع حذف کنکور، عنوان کرد: یکی از دلایل محقق نشدن حذف کنکور، توجه نکردن به تمام ابعاد مسئله است. باید استدلال‌های مخالفان و موافقان کنکور مورد بررسی قرار گیرد تا مدیریتی مناسب در این راستا شکل بگیرد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس با برشمردن آسیب‌های کنکور گفت: مخالفان کنکور اذعان می‌کنند که از کلاس های کنکور سوءاستفاده می‌شود و به بحث استرس شدید شرکت  کنندگان نیز اشاره می کنند.

وی ادامه داد: همچنین بحث عدم توجه به سوابق دانش آموز و بسنده کردن به آزمون 4 ساعته را می‌توان یکی از آسیب‌ها دانست. از دیگر آسیب‌ها، عدم توجه به شخصیت افراد و اکتفا به هوش شناختی، عدم توجه به مفهوم و حفظ محوری، شرطی سازی و تک بعدی شدن افراد است.

ویس کرمی ادامه داد: سوال اینجاست که آیا در آموزش و پرورش زمینه‌ای برای حل این اشکالات وجود دارد؛ به نظر می رسد که زیرساخت‌های لازم هنوز در آموزش و پرورش کشور فراهم نشده است.

ویس کریمی یادآور شد: تا زمانی که مشکل اشتغال و معیشت در بسیاری از رشته‌ها، فشار روانی از سوی خانواده‌ها، دولتی بودن دانشگاه و محدود بودن ظرفیت حل نشود، حذف یا حل مسئله کنکور میسر نیست.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلیقه‌‎ای بودن مدیریت‌ها به جای برنامه محور بودن یکی از ضعف‌های دولت‌ها است. با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید، گاهی دولت جدید تعهد رئیس جمهور دولت قبلی را نمی پذیرید. متاسفانه برای عدم اجرای قانون از طرف مدیران، اجرای بازخواست و مجازات جدی نداریم و همین مسئله نیز یکی از عوامل حذف نشدن کنکور است.

نظر شما