شناسهٔ خبر: 168082 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اختصاص اعتبار برای تبدیل وضعیت معلمان جامانده «طرح مهرآفرین» در بودجه ۱۴۰۰

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار برای استخدام معلمان جامانده و باقی مانده «طرح مهرآفرین» در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.


به گزارش «نماینده» احمدحسین فلاحی با اشاره به بررسی بودجه حوزه آموزش و پرورش و حوزه آموزش عالی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، عنوان کرد: اعتبارات حوزه آموزش و پرورش در بودجه ۱۴۰۰ رشد قابل توجهی داشت تا جایی که مجموع اعتبارات آموزش  و پرورش رشد ۴۸ درصدی داشته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۳.۵ میلیون دانش آموز محروم از آموزش مجازی در کشور، یکی از گام‌های مهم در لایحه بودجه را اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آموزش مجازی(تبلت) برای دانش آموزان مناطق محروم دانست و اظهار امیدواری کرد که این تصمیم به توسعه آموزش در مناطق محروم منجر شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که در کمیسیون تلفیق مصوب شد این بود که کسری ۴۵ درصدی از حقوق دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان به ۲۰ درصد تقلیل یافت و این اعتبار این ردیف از محل تبصره ۱۴ لایحه بودجه جبران شده است.

فلاحی ادامه داد: همچنین در بند دیگری از بودجه این پیشنهاد به تصویب رسید که سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش مکلفند؛ معلمان جامانده و باقی مانده استخدامی از سال‌های ۸۸ تا ۹۲ طرح مهرآفرین با اولویت معلمان قرآنی که هم اکنون به صورت حق التدریس، قراردادی و پیمانی با وزارت آموزش و پرورش همکاری می‌کنند را استخدام کنند.

وی اضافه کرد: تعداد این معلمان کمتر از ۷۰۰ نفر برآورد می‌شود و برای اجرای این مهم، اعتباری حدود ۵۰ میلیارد تومان، در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: همچنین در حوزه سرانه مدارس نیز تصمیم‌های مهمی از جمله واریز رقم سرانه مدارس به حساب مدارس بدون دخالت هرنوع واسطه‌ای است که این تصمیم موجب تزریق این اعتبارات مستقیماً به مدارس می‌شود.

لازم به ذکر تغییرات بودجه‌ای در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس و کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان قابلیت اجرا خواهد داشت.

نظر شما