شناسهٔ خبر: 168072 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

موسوی لارگانی در تذکر آیین نامه ای:

عدم حضور روحانی در مجلس بی احترامی به ملت ایران و مجلس است/رئیس جمهور در قرنطینه، اصلاحات بودجه را رد می کند

موسوی لارگانی/1* عضو هیات رئیسه مجلس گفت: وجود صف های خرید روغن در شرایطی که مسئولان بانک مرکزی در سیمای جمهوری اسلامی بیان می کنند که کالاهای اساسی مردم با ارز ۴۲۰۰ به آنها عرضه می شود، چه توجیحی دارد؟

به گزارش «نماینده»  سیدناصر موسوی لارگانی  در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ و بند (ج) ماده ۱۰۸ آیین نامه داخلی مجلس گفت: اگرچه رئیس مجلس اعلام کرد ۱۰ روز پیش طی نامه ای از رئیس جمهور برای حضور در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور دعوت به عمل آمد، اما عدم حضور رئیس جمهور در خانه ملت طی ۹ ماه گذشته که مجلس یازدهم کار خود را آغاز کرده است، بی احترامی به ملت ایران و مجلس است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور طی ۹ ماه گذشته حتی یکبار هم در صحن علنی مجلس حضور نیافته و این موضوع هیچ توجیهی ندارد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور در قرنطینه اعلام می کند که مصوبه مجلس و کمیسیون تلفیق را نمی پذیریم و ایرادات مختلفی به گزارش کمیسیون تلفیق وارد می کند، این در حالی است که ایشان می توانست در جلسه امروز مجلس که درخصوص بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور است، حاضر و از تریبون مجلس به بیان اظهارنظرهای خود بپردازد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیشتر جنبه سیاسی داشت تا اینکه به دنبال رفع مشکلات مردمی باشد که برای رفع مشکلات معیشتی خود با مسائل بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، ادامه داد: وجود صف های خرید روغن در شرایطی که مسئولان بانک مرکزی در سیمای جمهوری اسلامی بیان می کنند که کالاهای اساسی مردم با ارز ۴۲۰۰ به آنها عرضه می شود، چه توجیحی دارد؟

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم تصریح کرد: تا پایان سال مالی برای تامین کالاهای اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار دولت قرار گرفته، حال مسئولان دولتی این وضعیت کنونی را چگونه پاسخ می دهند؟

وی با بیان اینکه چرا هر روز مسئله جدیدی برای مجلس یازدهم که به فرموده مقام معظم رهبری یکی از قوی ترین و انقلابی ترین مجالس است، به وجود می آورند، افزود: در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، دولت اعلام کرد با تغییرات هیچ مشکلی نداشته و آن را می پذیریم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان دولت و سازمان برنامه و بودجه به مجلس اجازه تغییرات در لایحه بودجه سال آینده را دادند، اما ظاهرا رئیس جمهور با این امر مخالف است.

نظر شما