شناسهٔ خبر: 168070 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کمیته بازار کمیسیون کشاورزی برنامه صادرات مازاد محصولات کشاورزی را تدوین می‌کند

ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: کمیته بازار کمیسیون کشاورزی با حضور معاونان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه برنامه‌ای برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه را تدوین می‌کند.

به گزارش«نماینده» سیدجواد ساداتی نژاد در تشریح نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: دستور کار نشست کمیسیون در خصوص بررسی موانع پیش روی صادرات و تجارت محصولات کشاورزی با حضور رئیس سازمان تجارت خارجی و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین وزیر امور خارجه و جهاد کشاورزی بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم اعزام رایزنان اقتصادی توسط وزارت امور خارجه یکی از مباحث مطرح شده در نشست کمیسیون بود، عنوان کرد: کمیته بازار کمیسیون کشاورزی با حضور معاونان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه برنامه‌ای برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه را تدوین می‌کند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلسات کمیته بازار کمیسیون به صورت مستمر در خصوص صادرات محصولات کشاورزی ادامه پیدا می‌کند، ادامه داد: انتظار داریم وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با توجه به اطلاع وزارت جهاد کشاورزی از میزان تولید مازاد نیاز محصولات کشاورزی کشور، نسبت به صادرات آن اقدام کند.

صادرات رب گوجه فرنگی تا فروردین ماه سال آینده آزاد شد

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان‌های جنوبی بیش از نیاز داخلی پیاز و گوجه فرنگی تولید شده و مقرر شد تمهیدات لازم برای صادرات آن فراهم شود، تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار صادرات رب گوجه فرنگی تا فروردین ماه سال آینده آزاد شده که می‌تواند مشکلات تولیدکنندگان در استان هرمزگان را تا حد زیادی برطرف کند.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در کنار پیگیری افزایش و جهش تولید محصولات کشاورزی صادرات محصولات را نیز پیگیری می‌کند، عنوان کرد: باید بازار صادرات محصولات کشاورزی مازاد نیاز داخلی مدنظر قرار داده شود تا کشاورزان از تولید خود متضرر نشوند.

نظر شما