شناسهٔ خبر: 168051 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دستگاه قضایی با قیمت سازان بازار مسکن برخورد کند

حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سوداگران با معاملات صوری و قیمت‌سازی‌های کاذب زمینه افزایش قیمت مسکن را فراهم می‌کنند بر همین اساس دستگاه قضایی باید به این موضوع ورود کرده و با خاطیان قاطعانه برخورد کند.

به گزارش «نماینده» اسماعیل حسین زهی به کاهش قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: قیمت بازار بر اساس عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد و افزایش قیمت‌ها محصول عدم تناسب عرضه با تقاضا است، بر همین اساس در مدت زمان بسیار کمی شاهد افزایش قیمت مسکن تا ۳۰۰ برابر بدون هیچ مبنی منطقی و علمی بودیم، از طرفی کاهش قیمت مسکن در روزهای اخیر نیز به دلیل نبود تقاضا است.

وی با بیان اینکه رونق بازار مسکن در گروی واقعی شدن قیمت‌ها است، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت تمام شده مسکن، رشد قیمت مصالح ساختمانی است که باید با جدیت مورد بررسی و نظارت قرار بگیرد، البته در این میان مجلس نیز راهکارهایی برای مدیریت بهتر این وضعیت ارائه کرده و در حال پیگیری است. همچنین طرح جهش تولید و تامین مسکن با در نظر گرفته مولفه‌های مختلف موجب کاهش قیمت مسکن خواهد شد.

افزایش قیمت مسکن ناشی از ورود دلالان به این عرصه است

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخشهای نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن، ورود دلالان به این عرصه است؛ سوداگران با معاملات صوری و قیمت‌سازی‌های کاذب بستر افزایش قیمت مسکن را فراهم می‌کنند. از این رو باید با ارائه برنامه‌ای مناسب دست دلالان را از بازار مسکن کوتاه کرده و با تبدیل خانه از یک کالای سرمایه‌ای به کالایی مصرفی قیمت‌ها را واقعی کنیم.

دلالان با قیمت سازی کاذب زمینه افزایش قیمت مسکن را فراهم می‌کنند/ دستگاه قضایی برخورد کند

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به فعالیت دلالان در سایت‌های خرید و فروش آنلاین اشاره کرد و افزود: در برخی از مناطق،  دلالان با تبلیغات غیر واقعی و قیمت سازی کاذب، قیمت زمین‌ها و املاک را افزایش می‌دهند، از این رو معتقدم پلیس فتا و دستگاه قضایی باید به این موضوع ورود کرده و ضمن ساماندهی سایت‌ها و اپلیکشن‌ها خرید و فروش با افراد خاطی قاطعانه برخورد کند.

نظر شما