شناسهٔ خبر: 168034 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ایران در اجرای برجام مسئولانه برخورد می کند/آمریکایی ها اظهارات خارج از عرف نزنند

مقتدایی// نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:آنچه که امروز آمریکایی‌ها درباره بازگشت ایران به برجام می‌گویند برای روزنامه‌های خودشان است تا حرف هایی که استدلال حقوقی داشته باشد.


به گزارش«نماینده» عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی درباره بازگشت ایران به برجام، گفت: آنچه که آمریکایی ها امروز مطرح می کنند به جای استدلال منطقی اظهارات خارج از عرف و روال های منطقی است.

وی با بیان اینکه منطق حکم می کند در برجام قانون مبنا قرار گیرد، ادامه داد: برجام به عنوان عهد و پیمانی دو طرفه وجود داشت و آمریکایی‌ها بر خلاف حقوق بین الملل آن را نادیده گرفتند.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: آنچه که امروز آمریکایی‌ها می‌گویند برای روزنامه‌های خودشان است تا حرف هایی که استدلال حقوقی داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل در عرصه معاهدات بین‌المللی مسئولانه عمل می‌کند اما امروز سردمداران آمریکا غیرمسئولانه با برجام برخورد می‌کنند آنها عملا پیمان‌شکنی کردند و امروز هم ادعای جبران دارند اما باز هم حرف‌های خارج از عرف دیپلماتیک می زنند.

مقتدایی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دور از حواشی به دنبال اقدام عملی طرف‌های غربی در عهد های قبلی است، اظهار داشت: قطعاً هیچ مذاکره جدیدی وجود ندارد و هیچ جلسه‌ای برای این موضوع پیش بینی نشده است جمهوری اسلامی ایران معتقد است دولتمردان آمریکا و مسئولانی که جدیداً به عرصه قدرت وارد شده اند باید از ناکامی‌های دولتمردان قبلی در برخورد با ایران درس بگیرند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: اینکه برخی از کشورهای دنبال روی آمریکا که هیچ استقلالی در عرصه سیاست خارجی ندارند به مانند دولتمردان فرانسوی  اظهارنظرهایی می‌کنند نشان می‌دهد یک جریانی در غرب وجود دارد که نمی‌خواهد ایران قدرتمند را در عمل بپذیرند.

نظر شما