شناسهٔ خبر: 168014 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پورابراهیمی: با تصویب شفافیت آراء بستر شفافیت را به سایر قوا و ارکان نظام تسری دهیم

پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس از همکاران خود خواست‌ با تصویب اولویت‌دار بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان موجبات تسری این موضوع را به سایر قوا و ارکان نظام فراهم شود.

به گزارش «نماینده»  محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۱۲ بهمن) و در جریان بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان برای بررسی اولویت‌دار طرح شفافیت آراء نمایندگان اظهار داشت: در مجلس یازدهم مطالبه جدی از مردم برای ایجاد عملکرد شفاف در حوزه مأموریت‌های نمایندگان شکل گرفت.

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که در ابتدای تشکیل مجلس یازدهم شکل گرفت و با امضای ۱۷۰ نماینده بود موضوع شفافیت عملکرد نمایندگان بود که اثرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه دارد و صرفا موضوع رأی یکی از مصادیق طرح شفافیت است.

نماینده کرمان در مجلس تصریح کرد: آنچه در شفافیت درباره عملکرد است کار اول مجلس در این بخش است و باید گام‌های بعدی را درباره عملکرد دولت و ارکان نظام عملیاتی کنیم که یکی از بخش‌ها و گام‌های اصلی و عملکردی نظام برای توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود و امکان ندارد که از شفافیت عملکرد بگذریم.

پورابراهیمی اظهار داشت:امروز در دنیا تجربه نشان داده که برای جلوگیری از تخلفات و مبارزه با مفاسد اقتصادی شفاف بودن اطلاعات اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تأکید کرد: امروز مردم از مجلس یازدهم انتظار دارند که با اولویت‌بیشتری طرح شفافیت آراء به تصویب رسیده و آن را در حوزه‌های مختلف تسری دهیم به همین دلیل باید بتوانیم بستر شفافیت را از بستر سیاسی و از مجلس آغاز کنیم و به دیگر بسترها تسری دهیم.

نماینده کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: در شفافیت عملکرد نمایندگان و سایر ارکان نظام باید بستری برای جلوگیری از تخلفات در نظام متناسب با مأموریت‌های مجلس انقلابی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند ایجاد کنیم.

نظر شما