شناسهٔ خبر: 167994 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کشورهای اروپایی برای نجات برجام ۲۰ روز مهلت دارند

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: تا ۲۰ روز دیگر باید کشورهای اروپایی نسبت به اجرای تعهدات خود اقدام کنند در غیر اینصورت قانون اقدام راهبردی رفع تحریم ها از سوی دولت اجرایی می شود.

به گزارش «نماینده» مالک شریعتی نیاسر با ارزیابی عملکرد دولت و دستگاه های ذی ربط مرتبط به قانون اقدام راهبردی رفع تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران، گفت: قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم از دو بخش عمده تشکیل شده است، بخش اول در حوزه اقدامات فنی در مباحث هسته ای بوده و بخش دوم اقداماتی در حوزه سیاسی و نظارتی است، از این رو برای ارزیابی عملکرد باید این دو بخش را تفکیک شده بررسی کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش اول آن طور که اعلام و در بازدید میدانی رئیس مجلس مشخص شده است سازمان انرژی اتمی کشور مطابق مصوبه مجلس کارها را پیش برده است.

وی بیان کرد: برای ارزیابی بخش سیاسی و نظارتی نیز باید گفت که خروجی آن ۲۰ روز دیگر مشخص می شود در واقع توپ در زمین کشورهای متعهد در مقابل ایران است، آنها باید به تعهدات عمل کرده، تحریم ها را لغو و روابط مالی و بانکی با ایران را به صورت عادی در بیاورند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در بخش اول کارهایی صورت گرفته است و در بخش دوم انتظار می رود وزارت امور خارجه کشور، در حوزه بین الملل پیگیر موارد باشد تا شاهد اجرایی شدن خواسته قانون باشیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در این میان باید سازمان انرژی اتمی گزارشی از اقدامات خود در راستای قانون مذکور به کمیسیون انرژی ارائه دهند، از سوی دیگر نیز دستگاه دیپلماسی گزارش اقدامات خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تحویل خواهد داد.

نظر شما