شناسهٔ خبر: 167979 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تقاضای تعدادی از نمایندگان برای بررسی اولویت دار طرح شفافیت آرا

شفافیت آرا سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: بررسی این طرح مدتی است که در کمیسیون آیین‌نامه طولانی شده و تعدادی از نمایندگان تقاضای اولویت برای بررسی آن را دارند بنابراین اگر رای بیاورند ما این طرح را در صحن بررسی خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده» محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در نشستی خبری خود که ظهر امروز (شنبه ۱۱ بهمن) برگزار شد، با گرامی داشت دهه فجر، گفت: در هفته کاری گذشته نمایندگان لایحه شوراهای حل اختلاف را بررسی و تصویب کردند که نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام قضایی کشور دارد در صورت تبدیل شدن مصوبات این لایحه به قانون مسیر جدیدی برای نظام دادگستری ترسیم خواهد شد.

وی با اشاره به دستور کار کمیسیون های تخصصی و صحن علنی مجلس، اظهار داشت:در هفته کاری جاری در روزهای یکشنبه و دوشنبه جلسات کمیسیون‌ها را خواهیم داشت و از سه شنبه وارد بررسی لایحه بودجه سال آینده خواهیم شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه نمایندگان در کمیسیون تلفیق تلاش بسیاری کردند تا مسائل رانتی و نگران‌کننده را از لایحه بودجه سال آینده حذف و منابع آن در اختیار مردم قرار دهند افزود: اگر لایحه بودجه در صحن علنی رد شود به دولت باز می گردد که دولتی ها دو هفته وقت دارند تا آن را بازنگری و مجدداً به مجلس بفرستند که دوباره در مجلس رای گیری خواهد شد و چنانچه به تصویب برسد کمیسیون تلفیق مجدداً به بررسی جزئیات بودجه پرداخته و آن را برای صحت ارسال خواهد کرد.

فرهنگی گفت : اما اگر مجدداً کلیات لایحه بودجه در صحن مجلس رد شود چاره ای جز تدبیر بودجه سه دوازدهم نخواهیم داشت.

نماینده تبریز در مجلس تاکید کرد: رمان فردا موضوع مسکن را در صحن علنی بررسی و نهایت مصوبات آن به دولت ابلاغ خواهد شد.

وی گفت :یکی از ابهاماتی که اخیراً در رسانه‌ها به وجود آمده بحث بررسی موضوع شفافیت آرا در صحن علنی مجلس است، بررسی این طرح مدتی است که در کمیسیون آیین‌نامه طولانی شده و تعدادی از نمایندگان تقاضای اولویت برای بررسی آن را دارند بنابراین اگر رای بیاورند ما این طرح را در صحن بررسی خواهیم کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد : مجلس شورای اسلامی برای بررسی بودجه محدودیت شیفت ندارد و ما باید در هر جلسه حداقل چهار ساعت و حداکثر سه شیفت آن را مورد بررسی قرار دهیم، بنابر این تصمیم در مورد شیفت های بررسی لایحه بودجه با هیئت رئیسه خواهد بود.

نظر شما