شناسهٔ خبر: 167965 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

احداث مدرسه شبانه روزی برای حمایت از کودکان کار

کودکان کار عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس از احداث مدرسه شبانه روزی برای حمایت، پرورش و آموزش کودکان کار محله هرندی واقع در منطقه ۱۲ تهران از سال آینده خبر داد.

به گزارش «نماینده» آقای اقبال شاکری با بیان اینکه یکی از اقدامات مثبت صورت گرفته در محله هرندی احداث مدرسه‌ای برای کودکان کار از سال آینده خواهد بود، عنوان کرد: محله هرندی با آسیب‌های اجتماعی مواجه است که برای ساماندهی آن برنامه‌ها و اقدامات متعددی در دستور کار قرار گرفته که یکی از این اقدامات، احداث مدرسه‌ای برای کودکان کار این منطقه است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: محلی که این مدرسه در آن افتتاح خواهد شد، پیش‌تر مدرسه متروکه‌ای بوده که در حال حاضر عملیات بازسازی در این مدرسه در حال انجام است تا برای مهرماه سال آینده آماده بهره برداری شود.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی برای در این مسیر خیرخواهانه اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه داد: افزون بر آموزش و پرورش که قرار است در این مدرسه علاوه بر آموزش‌های معمول، مهارت آموزی نیز داشته باشد از مدد کاران دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای رشد حوزه فضای تربیتی، پرورشی و دینی دانش آموزان نیز بهره گرفته خواهد گرفت.

خانواده دانش آموزان نیز تحت پوشش حمایتی قرار خواهند گرفت

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس یادآور شد: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سپاه پاسداران تهران بزرگ، شهرداری تهران نیز در این امر خیرخواهانه و خداپسندانه مشارکت خواهند داشت.
وی از شناسایی ۱۵۰ کودک کار بازمانده از تحصیل برای حضور در این مدرسه خبر داد و گفت: افزون بر این با توجه به اینکه، این کودکان نان آور خانواده‌های خود هستند در این مدرسه خانواده این دانش آموزان نیز تحت پوشش حمایتی قرار خواهند گرفت و حتی برنامه اشتغال‌زایی برای خانواده‌ها نیز در دستور کار ما قرار دارد.
آقای شاکری همزمان با بازسازی این مدرسه، برنامه‌ها و اهداف این مدرسه در هیأت امنا در حال تدوین است، اضافه کرد: هیأت امنایی که برای این مدرسه در نظر گرفته شده متشکل از که نمایندگان نهادها و ارگان‌های مشارکت کننده نام برده در این طرح است.
نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: این مدرسه در محله آسیب پذیر هرندی و امام زاده یحیی است و نام پیشین این مدرسه شهید اعظم فر بوده که به یمن نفس گرم حاج قاسم، نام این مدرسه به نیز به شهید حاج قاسم سلیمانی تغییر می‌کند.

نظر شما