شناسهٔ خبر: 167963 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بازگشت آمریکا به برجام صرفا به همراه لغو تحریم‌ها پذیرفتنی است

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است دستگاه دیپلماسی تمام تلاش خود را در راستای حفظ منافع کشور از طریق احیای برجام به معنای بازگشت آمریکا به همراه لغو تحریم‌ها را به کار گرفته است.

به گزارش«نماینده» جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به قرار تشکیل کمیسیون مشترک برجام در اسفندماه، گفت: مسأله برجام دچار درهم تنیدگی و پیچیدگی خاصی از سوی ایران و آمریکا شده و دلیل اصلی آن نیز خروج آمریکا از برجام و عدم اجرای تعهدات از سوی باقی اعضا است که باعث شد فرصت کاهش تنش ها از ایران گرفته شود.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به زمان به پایان رسیدن دولت روحانی، عنوان کرد: تشتت دیدگاه ها درباره برجام افزایش یافته و جناح های سیاسی مختلف بر سر چگونگی بازگشت آمریکا به برجام اختلاف نظر دارند که آیا باید پیش شرط گذاشته شود و یا خسارت گرفته شود؟ تحریم ها برداشته شود و یا صرف اعلام بازگشت کافی است؟

وی افزود: نکته مهم این است که قانون مجلس فشار را روی دولت بیشتر کرده تا فعالیت های قبل از برجام مثل غنی سازی اورانیوم 20 درصد احیا شود که البته فرصت کمی نیز برای آن قرار داده با این حال باید از حتی 5 درصد ظرفیت نیز برای رسیدن به منافع خود استفاده کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ظریف تلاش دارد علیرغم همه محدودیت ها گشایشی در زمینه برجام ایجاد کند، خاطرنشان ساخت: قدر مسلم سیاست ایران احیای برجام و بازگشت آمریکا به معنای لغو تحریم ها و محدودیت ها است که در این مسیر سیاست تعهد در برابر تعهد، اقدام در برابر اقدام و بیانیه در برابر بیانیه را پیش گرفته ایم.

به گزارش خانه ملت، کمیسیون مشترک برجام شامل کشورهای ایران، فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و چین در اسفند ماه تشکیل جلسه می‌دهند./

نظر شما