شناسهٔ خبر: 167961 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تحقق دسیسه‌های منطقه‌ای انگلیس در گرو تنش‌زایی است/بیگانگان دست از دخالت نامشروع در یمن بردارند

سارا فلاحی نماینده ایلام عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انگلیس و آمریکا همواره درصدد اعمال سلطه گری بر اساس تنش زایی هستند لذا شاهد دخالت های نامشروع آنها در کشورهای همسایه هستیم.

به گزارش«نماینده» سارا فلاحی در واکنش به لفاظی مجدد سفیر انگلیس در یمن علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تداوم حضور انصارالله در صنعاء به افزایش نفوذ کشورمان در یمن منجر خواهد شد، گفت: راهبرد عدم دخالت در امور همسایگانش از جمله اولویت های سیاست خارجی تهران بشمار می رود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس اگر در جایی ائتلاف یا در منطقه ای مشارکت صورت می گیرد، با دعوت رسمی دولت های همسایگان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه دخالت قدرت های فرامنطقه ای مانند ایالات متحده و انگلستان در طول تاریخ موجب بی ثباتی و تنش در منطقه شده است، ادامه داد: متاسفانه این دولت ها همواره درصدد اعمال سلطه گری و هژمونی خود بر اساس تنش زایی بوده اند لذا شاهد دخالت های نامشروع آنها در کشورهای همسایه هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انصارالله و حوثی ها راهبرد مشخصی برای یمن دارند که این مهم بر خلاف خواسته های آمریکا و انگلیس است از این رو چنین موضع گیری های سیاسی صرفا فرافکنی و در راستای انحراف افکار عمومی دنیا است.

نظر شما