شناسهٔ خبر: 167960 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اجرای طرح آمایش سرزمین در سطح ملی سبب توازن و پیشرفت کشور می‌شود

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: مولفه آمایش سرزمین باید با برنامه های توسعه ای کشور، چشم انداز ها و سیاست های کلی ابلاغی تطابق داشته باشد که متاسفانه این مهم مشاهده نمی شود و امری مفقوده است.

به گزارش «نماینده» علی حدادی  در خصوص اهمیت اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین در سراسر کشور، گفت: بدون شک برای ایجاد پیشرفت و توسعه در مناطق مختلف کشور، نیازمند توجه جدی به مولفه های آمایش سرزمینی هستیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مولفه آمایش سرزمین باید با برنامه های توسعه ای کشور، چشم انداز ها و سیاست های کلی ابلاغی تطابق داشته باشد که متاسفانه این مهم مشاهده نمی شود و امری مفقوده است.

وی با اشاره به اینکه آمایش سرزمینی در سطح ملی ابلاغ نشده است، ادامه داد: همچنین با بررسی های صورت گرفته در سطح استان ها، مولفه هایی که سبب توازن، پیشرفت و شناسایی ظرفیت ها و توانمندی ها در بخش های مختلف مانند اقتصادی، فرهنگ، اجتماعی، آموزش عالی و غیره می شود، مورد دقت قرار نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر برای استان ها کارکرد خوبی در راستای اجرای آمایش سرزمینی ارائه دهیم، شاهد توسعه در بخش های مختلف خواهیم بود، افزود: به عنوان مثال برای تحقق اقتصاد مقاومتی می توان از ظرفیت‌های مختلف استان‌ها استفاده شود اما در واقعیت این امر به درستی مورد توجه قرار نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی وظیفه اصلی تحقق بخشیدن به آمایش سرزمینی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم مشکلات و نواقص آمایش سرزمینی را شناسایی و بر اساس وظیفه مجلس ریل گذاری کنیم.

نظر شما