شناسهٔ خبر: 167948 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

متروی تهران میزبان اجرای خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر

جشنواره فجر43 معاون امور فرهنگی و اجتماعی مترو تهران گفت: همزمان با برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر (عج) میزبان اجرای خیابانی این جشنواره است.

به گزارش «نماینده»  سید مجتبی تقوی نژاد معاون امور فرهنگی و اجتماعی مترو تهران درباره اجرای خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در مترو اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد بخش اجرای خیابانی این جشنواره در محل ایوان انتظار واقع در ایستگاه متروی میدان حضرت ولی‌عصر (عج) برگزار شود.

وی در خصوص اهداف برگزاری بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر گفت: متروی تهران همواره حامی هنر و فرهنگ بوده است. به همین دلیل از تمامی هنرمندان در شاخه‌های مختلف هنری دعوت کرده‌ایم تا آثار خود را با مسافران شهر زیرزمینی به اشتراک بگذارند. در زمینه تئاتر و هنر نمایش نیز نگاه ویژه‌ای داریم از این جهت که ما با حجم عظیمی از مسافران با سطح تحصیلات و سلیقه‌های مختلف روبرو هستیم. از طرفی نگاه عام به مقوله تئاتر اینگونه است که این هنر را ویژه قشر روشنفکر تصور می‌کنند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی مترو تهران ادامه داد: با برگزاری بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر در سطح مترو این نگاه تغییر خواهد کرد. ضمن اینکه به تعبیر یکی از اساتید ما امروزه مقوله گفتگو یک امر گمشده در سطح جامعه ما است و اجرای نمایش و برقراری ارتباط با تماشاچی به ایجاد گفتمان در لایه‌های مختلف اجتماعی کمک می‌کند. به همین دلیل و با افتخار اعلام می‌کنم که متروی تهران با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح دنیا بی‌نظیر است و به تحقیق مورد مشابهی از آن در سایر متروهای جهان دیده نمی‌شود.

تقوی نژاد درباره تاثیر برنامه‌های فرهنگی بر مسافران مترو گفت:: در حال حاضر با معضلاتی در حوزه اجتماعی در مترو مواجه هستیم که معتقدم با اجرای برنامه‌های هنری به ویژه اجرای نمایش و با انتقال مفاهیم فرهنگی به حل این معضلات و به تبع آن ارائه خدمات مطلوب به مسافران کمک کنیم. از همین رو درصدد هستیم تا اجرای برنامه‌های نمایشی را مختص به ایام دهه فجر نکنیم و در طول سال این برنامه را ادامه دهیم.

  وی در تشریح برنامه‌ها و اجرای نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در ایوان انتظار گفت: این بخش از جشنواره از تاریخ ۱۱ الی ۱۹ بهمن ۹۹ و همزمان با سایر اجراهای جشنواره در سالن‌های نمایش برای مسافران شهر زیرزمینی به صورت رایگان برگزار می‌شود.

وی افزود: از گذشته دور تا به امروز هنر نمایش وسیله‌ای مهم برای انتقال مفاهیم فرهنگی و ابزاری برای ارتقاء سطح آگاهی و فرهنگ جامعه بوده است و گذرگاه‌های فرهنگی متروی تهران نیز بستر مناسبی برای اجرای نمایش‌های جشنواره‌ای است. به همین منظور با دعوت از گروه‌های هنری از شهرهای مختلف کشور در این جشنواره علاوه بر هنرنمایی هنرمندان این عرصه شاهد نمایش مضامین فرهنگی به ویژه مفاهیم مربوط به انقلاب اسلامی خواهیم بود. 

گفتنی است؛ اجرای خیابانی هجده نمایش شرکت کننده سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در ایوان انتظار در تاریخ یاد شده، در دو نوبت صبح برگزار می‌شود.

نظر شما