شناسهٔ خبر: 167939 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سوداگران با قیمت‌سازی در سایت‌ها می خواهند مانع ریزش قیمت مسکن شوند

فیروزی عضو کمیسیون عمران در مجلس بازار مسکن را متاثر از شرایط اقتصادی و قیمت ارز دانست و گفت: با ثبات اقتصادی و کاهش قیمت ارز بازارمسکن نیز متعادل‌تر شده و روند کاهشی قیمت آن تداوم پیدا می‌کند.

به گزارش «نماینده» رحمت اله فیروزی پوربادی به تداوم روند کاهشی قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: حباب قیمتی بازار مسکن در صورتی تخلیه می‌شود که با افزایش ساخت و ساز به بازار مسکن رونق داده و با ارائه تسهیلات مناسب و مصالح ارزان به سازندگان، قیمت تمام شده مسکن را تا حدودی کاهش دهیم و از طرفی خانه مورد نیاز اقشار کم درآمد را تامین کنیم، در این صورت بازار به شرایط متعادل‌تری می‌رسد.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در  مجلس شورای اسلامی در رابطه با توقف روند کاهشی قیمت مسکن در روزهای اخیر افزود: بازار مسکن به صورت مستقیم متاثر از شرایط اقتصادی و قیمت ارز است. از این رو معتقدم در صورتی که بتوانیم با برنامه ریزی مناسب قیمت ارز را کاهش دهیم، بازار مسکن نیز شرایط مطلوب تری به خود گرفته و این روند کاهشی تداوم خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه قیمت‌های ایجاد شده در بازار مسکن غالباً کاذب بوده و به واسطه قیمت‌سازی‌های واسطه‌گران افزایش یافته است بیان کرد: دلالان با قیمت سازی‌های کاذب در سایت‌های خرید و فروش موجب افزایش قیمت مسکن و تلاطم در بازار می‌شوند از این رو معتقدم ضمن داشتن نظارت کافی بر روی این نرم افزار ها باید هر کاری را که موجب تعادل در بازار می‌شود از جمله حذف قیمت فروش در آگهی‌ها را انجام دهیم.  

نظر شما