شناسهٔ خبر: 167921 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

غربی‌ها از فرصت تعیین شده استفاده کنند تا بتوانند برجام را حفظ کنند

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرف‌های مقابل برجام از این فرصت تعیین شده استفاده کنند تا بتوانند برجام را محفوظ بدارند.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی به مصوبه اقدام راهبردی در مقابله با تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه مجلس شورای مبنی بر اقدام راهبردی در مقابله با تحریم‌ها پیش بینی شده که اگر طرف‌های مقابل در برجام به تعهدات خود پایبند نباشند و به میزان تعهدی که داده‌اند استنکاف کنند جمهوری اسلامی نیز به همان میزان تعهدات خود را کاهش خواهد داد.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تا اوایل اسفند ماه سال جاری کشورهای غربی تعهدات خود را عملیاتی نکنند کشورمان نیز تعهدات خود را کاهش داد و حتی پیش بینی شده که بازرسان آژانس را برای بازدید و بررسی از تاسیسات هسته‌ای محدود خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: براساس توافق نامه برجام نظارت‌هایی را انجام داده‌اند و حتی فراتر از پروتکل الحاقی هم نظارت می‌کردند، اما در حال حاضر پیش بینی شده که اگر در موعد مقرر طرف‌های مقابل متعهد به انجام تعهدات خود نشوند جمهوری اسلامی ایران هم تعهدات خود را کاهش می‌دهد و شروع آن نیز با کاهش نظارت آژانس خواهد بود و البته این موضوع به معنای قطع ارتباط با آژانس نیست، بلکه به صورت تدریجی محدودیت‌ها ایجاد خواهند شد.

وی اظهار کرد: امیدوار هستیم که طرف‌های مقابل برجام از این فرصت استفاده کنند تا بتوانند برجام را محفوظ بدارند؛ ضمن اینکه برجام برای ما منافعی در بر نداشته اما منافع آنها را تامین کرده است  لذا اگر غربی‌ها نگران منافع خود هستند باید به برجام بپیوندند و التزام به تعهدات خود داشته باشند و اگر برای آن نیز ارزشی قائل نیستند قطعا جمهوری اسلامی به موقعیت اولیه خود بازمی‌گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طرف‌های مقابل برجام این فرصت را باید در نظر بگیرند و اعلام کنند که چقدر می‌خواهند منافع ما را تامین کنند در غیر اینصورت ما هم براساس منافع ملی خودمان قدم برخواهیم داشت.

نظر شما