شناسهٔ خبر: 167909 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دستگاه دیپلماسی زمینه همگرایی کشورهای منطقه را فراهم کند

ابراهیم عزیزی شیراز رئیس کمیته امنیت مجلس شواری اسلامی گفت: امروز ایران اسلامی در بلندای اقتدار و عزت ایستاده و به طور طبیعی هر کدام از کشورهای منطقه به ما تکیه کنند، تکیه گاه محکمی را شاهد خواهند بود.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی با اشاره به تاکید وزیر امور خارجه کشور بر اینکه منطقه خلیج فارس نیازمند گفت و گو، همکاری و ایجاد روش های اطمینان بین کشورهای این منطقه است، گفت: مجلس شورای اسلامی از دستگاه دیپلماسی کشور توفق دارد در حوزه منطقه ای و بین المللی  فعال تر عمل کند و دفاع تمام قد از منافع ملی و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی  را به عنوان وظیفه مهم دنبال کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در بلندای اقتدار و عزت ایستاده و به طور طبیعی هر کدام از کشورهای منطقه به ما تکیه کنند، تکیه گاه محکمی را شاهد خواهند بود.

وی به کشورهای حوزه خلیج فارس توصیه کرد: کشورهای منطقه باید به اصل خود برگردند و با بهره گیری از ظرفیت های مشترک منطقه ای این امکان را برای خود و مردم شان فراهم کنند و چشم امیدشان از بیگانگان کم کرده و تلاش کنند با حفظ منافع مشترک منطقه ای و با بهره گیری از فرصت های مشترک این امکان را برای خودشان فراهم کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، به اقداماتی که دستگاه دیپلماسی کشور برای بهبود روابط باید انجام دهد اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی ما باید تلاش کند از ظرفیت های تولید قدرتی که ایران اسلامی داشته، ایجاد شده و روز به روز در حال افزایش است بهره بگیرد و ضمن نمایش پیام اقتدار ایران اسلامی زمینه همگرایی و هماهنگی تلاش مشترک کشورهای منطقه را فراهم کند.

نظر شما