شناسهٔ خبر: 167903 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت اراده ای برای کاهش قیمت دلار و تقویت پول ملی ندارد

ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است اگر دولت اراده می‌کرد می‌توانست قیمت دلار و بسیاری از کالاهای اساسی را پایین آورد اما به نظر می رسد تیم اقتصادی رئیس‌جمهور بالا نگه داشتن قیمت دلار را به نفع دولت می‌داند.

به گزارش«نماینده» قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت کنونی دلار حباب دارد و این قیمت واقعی نیست اما در صورت واقعی شدن نرخ دلار، قیمت مابقی کالاها نیز واقعی خواهند شد، گفت: تجربه نشان داده است نرخ ارز در همین یک الی دو سال اخیر که به صورت کاذب و نجومی بالا رفته است، افت‌های قابل‌توجهی نیز در مقاطع زمانی مختلف داشته است بنابراین می‌توان نتیجه گرفت بازار ارز برای سرمایه گذاری مناسب نیست و تنها سوداگران از این وضعیت منتفع می‌شوند اما این دلیل نمی‌شود که بانک مرکزی به فکر ثبات بازار ارز نباشد چراکه بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از بی‌ثباتی نرخ ارز است.  

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از افزایش قیمت دلار به دلیل مولفه‌های اقتصادی است اما بخش دیگری از آن از فعالیت‌های سوداگرانه و ایجاد فضای روانی نشات می‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی روند صعودی قیمت دلار و کالاها را به دلیل مدیریت نامناسب دولت دانست و گفت: اگر دولت ارائه می‌کرد می‌توانست قیمت دلار و بسیاری از کالاهای اساسی را پایین آورد اما  به نظر می رسد تیم اقتصادی رئیس‌جمهور بالا نگه داشتن قیمت دلار را به نفع دولت می‌دانند و این نشان می‌دهد معیشت مردم برای آن‌ها اهمیتی ندارد، به همین دلیل کاهش قیمت دلار، سکه، طلا و... در گرو اصلاح سیاست اقتصادی دولت است.

نظر شما