شناسهٔ خبر: 167902 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دپو میوه در انبارها برای توجیه واردات/ ۷۰۰هزار تن میوه در سردخانه‌های کشور نگهداری می‌شود

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس، گفت: حامیان واردات میوه، محصول را از باغداران خریداری و در انبار نگهداری می‌کنند تا شوک انتظاری ایجاد نمایند و در ادامه دولت و ستاد تنظیم بازار را مجاب به واردات کنند.

به گزارش«نما ینده» ماعلی بابائی کارنامی در خصوص دلایل افزایش قیمت میوه در بازار، گفت: بر اساس آمار و ارقام ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی در حال حاضر به میزان کافی میوه در انبارها و سردخانه‌های کشور وجود دارد و کمبودی در این خصوص نداریم و اخیرا در این زمینه با معاون اول رئیس جمهور نشستی برگذار کردیم.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اخیرا صادرات میوه به صورت موقت متوقف شده است، ادامه داد: در سال جاری اکثریت  باغداران به شرط تامین نیاز بازار داخلی محصول خود را صادر کرده‌اند اما در حال حاضر 700هزار تن میوه شامل مرکبات، کیوی و سیب در سردخانه‌های کشور نگهداری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید سازوکار نظارت بر انبارها را ایجاد نماید و پایش میدانی را اجرا کند، عنوان کرد:  طرفداران واردات میوه، محصول را از باغداران خریداری و در انبار نگهداری می‌کنند تا شوک انتظاری ایجاد نمایند و در ادامه دولت و ستاد تنظیم بازار را مجاب به واردات کنند.

بابائی کارنامی با اشاره به اینکه در استان‌هایی مانند مازندران اکثر پایانه‌های فروش میوه و مرکبات به دلیل نگهداری محصول در سردخانه تعطیل هستند، ادامه داد: محصول نگهداری شده در انبارها برای ایجاد کمبود در بازار باید با قیمت توافقی و تضمینی صادرات در بازار توزیع شوند.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: دولت نباید صادرات میوه توسط کشاورزان را به دلیل شوک انتظاری و تعمدی برخی طرفداران واردات متوقف کند.

نظر شما